Vineri, 26 Oct. 2012, 17:59

Arheologii au descoperit primele fosile de dinozauri cu pene nord-americani

Primele fosile de dinozauri cu pene nord-americani, vechi de aproximativ 75 de milioane de ani, au fost descoperite în Canada, se afirmă într-un studiu publicat în revista americană Science, informează AFP.

arheologii au descoperit primele fosile de dinozauri cu pene nord americani

Până la această descoperire, fosilele unor astfel de dinozauri au fost găsite doar în China şi în Germania.

"Această descoperire (făcută în provincia canadiană Alberta, n.r.) este cu adevărat îmbucurătoare, pentru că este pentru prima dată când fosilele unor dinozauri cu pene au fost găsite pe continentul american", a declarat Darla Zelenitsky, profesor de paleontologie la Universitatea Calgary, coordonatoarea principală a studiului.

"În plus, spre deosebire de numeroasele schelete cunoscute de ornithomimus, care seamănă cu struţii moderni, aceste exemplare sunt primele care dezvăluie faptul că aceşti dinozauri erau acoperiţi cu pene, la fel ca mai multe alte grupe de dinouzauri teropozi", a adăugat ea.

Cercetătorii au găsit amprente ale penelor fosilizate împreună cu scheletele unui exemplar tânăr de ornithomimus şi cele provenind de la două animale adulte.

Potrivit autorilor acestui studiu, descoperirea i-a determinat pe oamenii de ştiinţă să presupună că toţi dinozaurii ornithomimus aveau pene.

Cele trei schelete descoperite relevă în acelaşi timp schimbările la nivelul penelor acestor dinozauri pe parcursul întregii vieţi.
"Acei dinozauri erau acoperiţi cu un fel de puf în prima parte a vieţii şi apoi le creşteau pene sub membrele anterioare, înainte de a forma un fel de aripi mai târziu, la vârstă adultă", a explicat Darla Zelenitsky.

"Aceste caracteristici diferă de cele observate la păsări, ale căror aripi se dezvoltă în general la vârstă foarte tânără, la scurt timp după eclozare", a precizat ea.

Descoperirea acestor aripi la dinozauri prea mari pentru a putea să zboare indică faptul că aceste structuri nu erau destinate zborului, ci poate pentru seducerea partenerilor în procesul de reproducere sau pentru acoperirea ouălor.

Cea de a 90-a ediție a Premiilor Academiei Americane de Film și-a desemnat câștigătorii.
05 Mar. 2018
Dolores O'Riordan a murit la vârsta de 46 de ani. Deocamdată nu se cunoaşte cauza morţii.
15 Ian. 2018
NASA a făcut o compilație de "zgomote" din spațiu, cu ocazia celebrării Halloweenului, o sărbătoare cu rădăcini creștine.
30 Oct. 2017
Fondatorul revistei Playboy a murit miercuri la reședința sa de lângă Beverly Hills, California. Hugh Hefner avea 91 de ani. Moartea sa a fost anunțată de Compania Playboy.
28 Sep. 2017
Atac terorist la Barcelona pe cel mai vizitat bulevard din Spania, La Rambla.
17 Aug. 2017
Daniel Craig se întoarce pe marile ecrane în rolul lui James Bond.
16 Aug. 2017