Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Joi, 26 Apr. 2012, 12:25
0
2150

Proiect pentru creşterea calităţii serviciilor de ocupare

6463_
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă Alba, împreună cu AJOFM Arad, AJOFM Satu Mare,  S.C. Tobimar Construct SRL Alba Iulia, Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia, Desarrollo de Estrategias Exteriores SA, Fomento de Iniciativas y Desarrollo de Actividades S.L. şi Servicio Público de Empleo del Principado de Asturias din  Spania derulează proiectul  „3C – Calitatea Crează Competenţe  - Calitatea în formare Crează Competente profesionale de nivel european pentru personalul SPO din Regiunile Centru, Vest şi Nord-Vest”.

Proiectul vizează creşterea calităţii serviciilor de ocupare a forţei de muncă oferite de Agenţiile de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM), în calitate de Serviciu Public de Ocupare (SPO), care este strâns legată de performanţele angajaţilor AJOFM dobândite prin formare profesională.

*Inovaţie la nivel naţional

Pe parcursul celor opt luni de implementare a proiectului a fost realizat un studiu inter-regional de identificare a nevoilor de formare, în baza căruia s-au elaborat, în premieră naţională,  o diagnoză a nevoilor de formare profesională a specialiştilor AJOFM, respectiv planul şi programul de formare profesională pentru 102 din cei 327 de specialisţi în stimularea ocupării forţei de muncă din cele trei regiuni.

Soluţiile pentru nevoile identificate vor fi analizate în cadrul unui seminar metodic inter-regional, desfăşurat în perioada 2-6 mai 2012, la Băile Felix,  la care participă 32 de specialişti în resurse umane din 16 AJOFM-uri din cele trei regiuni. Gândit ca un instrument de învățare practică pentru specialiştii din AJOFM, se va axa pe descoperirea nevoilor de formare profesională, pe modalităţile de punere în practică şi pe monitorizarea în timp.

În cadrul dezbaterilor va fi analizată şi importanţa întocmirii profilului profesional pentru specialiştii AJOFM responsabili de domeniul ocupării care va reflecta ce competenţe profesionale lipsesc şi cum pot fi acoperite prin proiectul de faţă. Va fi prezentat ca studiu de caz profilul profesional al unui manager şi a unui specialist în servicii de mediere, ambii din cadrul AJOFM Alba, întocmite pe baza dosarelor profesionale. Astfel, prin proiectul strategic dosarul profesional devine un prin instrument activ de monitorizare  a evoluției profesionale a specialiștilor.

Modelul prezentat în cadrul seminarului va fi pus în practică  până la finele proiectului şi de AJOFM-urile din celelalte 15 judeţe.

*Metode noi de consiliere profesională

Prin activităţile proiectului va fi realizată şi o strategie pe termen mediu care să permită dezvoltarea profesională a specialiştilor responsabili cu consilierea, dezvoltarea spiritului antreprenorial pentru şomeri şi mobilitatea forţei de muncă. Proiectul aduce şi instrumente moderne de consiliere profesională cum ar fi „Barometrul ocupabilităţii personale“, cu ajutorul căruia se vor estima şansele găsirii unui loc de muncă, şi „Planul de acţiune individualizat pentru şomeri pe termen lung şi grupuri vulnerabile“, care permite îndrumarea personalizată spre piaţa muncii.

Potrivit managerului de proiect, directorul AJOFM Alba Corneliu Engi, atât partenerii naţionali, cât şi cei transnaţionali implicaţi în proiectul strategic aduc expertiză în domenii care vizează formarea profesională continuă a specialiştilor AJOFM din regiunile Centru, Vest şi Nord-Vest.

Proiectul care implică atât sectorului public, cât şi mediul privat şi academic se va finaliza în iulie 2014, şi este finanţat de Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 „Investeşte în oameni!”, Domeniul major de intervenţie 4.2 „Formarea personalului propriu al SPO (AJOFM)”.

I.S.
Foto: arhiva

Articole din aceeasi categorie
Potrivit unui studiu realizat de o firmă de profil, locuințele din Cluj s-au ieftinit cu câțiva euro pe metru pătrat
08 Apr. 2019
14:58
7
În Parcul Industrial Tetarom III din Jucu s-a inaugurat recent o nouă investiții demarate de unul dintre cei mai mari clienți ce activează în acest perimetru: grupul italian de electrocasnice De’Longh
08 Apr. 2019
13:26
0
Consiliul Judeţean Cluj informează participanții la trafic și locuitorii din zonă în legătură cu faptul că, în cadrul programului de lucrări ce vizează îmbunătăţirea infrastructurii rutiere a judeţulu
08 Apr. 2019
13:13
0
O echipă de funcţionari ai Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Cluj, instituţie publică de interes judeţean aflată sub autoritatea Consiliului Judeţean, se va deplasa marți, 9 aprilie, începâ
08 Apr. 2019
10:15
0
Compania de Apă Someș a anunțat întreruperi ale furnizării apei potabile în localitățile Florești și Cetan.
08 Apr. 2019
09:28
0
Ordinul Arhitecților din România a lansat un concurs internațional de soluții pentru amenajarea zonei
08 Apr. 2019
08:56
0

Post new comment

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide