Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Vineri, 22 Mar. 2013, 17:21
119
17447

Tricolor de Sfântu Gheorghe: Despre multă ură şi mult mai multă ipocrizie

Rar mi-a fost dat să văd atâta ipocrizie ca în ultimele zile. Întreg spaţiul public românesc este plin de imaginea fetei cu bentiţă roş-galben-albastră de la liceul din Sfântu Gheorghe ameninţată şi batjocorită de colegii săi. De la pseudointelectuali cu aere şi până la florăreasa din colţ, toată lumea înfierează cu mânie proletară situaţia de acolo, toată lumea cere dreptate sau răzbunare, ba văd că unii mai au idei şi de manifestări de stradă în susţinerea elevei.

tricolor de sfantu gheorghe despre multa ura si mult mai multa ipocrizie
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

De ce spun că e ipocrizie? Pentru că nu demult în buricul fostei capitale a Valahiei, Târgovişte, un adolescent a fost înjunghiat mortal. Zilnic auzi de insulte, bătăi, tâlhării şi violuri în şcolile româneşti. Astăzi am aflat că într-o şcoală din Craiova trei elevi au fost prinşi că au făcut un film porno. Şi totuşi grozăviile astea nu mai revoltă (decât cel mult pe moment) pe nimeni. Nu se umple nici netul, nici emisiunile tv, de îndemnuri la atitudine civică pentru schimbarea acestui flagel care este infracţionalitatea şi depravarea în învăţământul românesc.

E grotesc că îi simt pe unii că abia au aşteptat o asemena întâmplare pentru a avea pretext să-şi verse lăturile în spaţiul public. Pentru că ăsta e profilul naţionalistului... e tare în gură în spatele tastaturii, dar în realitate e un papă lapte. Atât de patetic încât nici măcar nu are atâta coloană vertebrală încât să spună „îi urăsc pe ăia, o declar deschis şi n-am nevoie de niciun pretext ca să arăt asta”. Dar nu, naţionalistul ăsta idiot de care ne lovim la tot pasul în ultimele zile e atât de ipocrit încât orice luare de poziţie şi-o începe cu „eu n-am nimic cu ăia, eu chiar am prieteni între ei dar...” iar de obicei acest "dar" se continuă prin ascunzişul în mijlocul unei turme care urlă din peluza vreunui stadion „Afară cu ăia din ţară!”

Ce m-a cutremurat pe mine la toată întâmplarea de la Sfântul Gheorghe a fost declaraţia senină a acelei adolescente „Îi urăsc!” Iar în inocenţa ei pervertită a şi mărturisit că ura venea din casă. La fel îmi imaginez că cei care au huiduit-o şi au batjocorit-o au moştenit aceeaşi ură din aceeaşi sursă. Aş marşa oricând la orice formă de protest la adresa părinţilor inconştienţi şi dobitoci care îşi cresc copiii în felul ăsta. Mă întreb cum îi mai rabdă pământul, cum nu realizează ce blestem îşi atrag asupra lor prin felul în care pervertesc aceşti copii nevinovaţi, otrăvindu-i la vârste la care aceştia nu se pot apăra.

Mii de ani de istorie nu ne-au învăţat nimic. Ne mirăm că au murit milioane de oameni în războaie stârnite de ura religioasă, ura etnică sau ce fel de ură or mai fi existând?

Să nu ne mirăm, aşa au început toate. De două zile simt în mine o lehamite şi o tristeţe care mă face să îmi doresc să îmi fac o colibă în vârf de munte şi să nu mai văd o perioadă chip de om. Îmi e silă! M-am săturat de ură şi ipocrizie!

Giuliano Junc (Arad)

Voteaza articolul
4.6 / 5 (191 voturi)
Articole din aceeasi categorie
Parafrazarea numelui unui celebru film mi se pare sugestiv pentru emoţia trăită la întâlnirea cu generaţii de elevi şi dascăli de la prima şcoală.
15 Iun. 2018
07:45
1
Știu, serviciul de urgență e gratuit în România.
09 Mai. 2018
10:21
4
Să ne imaginăm următoarea scenă. Băieții de la Arsenal înfulecau fripturi cu cartofi prăjiți când Wenger poposea în Insulă venind din îndepărtata Japonie, prin 1996.
26 Apr. 2018
15:53
1
România este pe ultimul loc în ceea ce priveşte siguranţa drumurilor din Uniunea Europeană.
16 Apr. 2018
10:00
7
Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3. Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3.
02 Apr. 2018
11:14
7
"...suntem obligaţi să finalizăm autostrada până în 2016, pentru că am reuşit să o introducem pe alocarea financiară 2007 - 2013.
26 Mar. 2018
11:12
7

Post new comment

Comentarii

ATENTIE BOZGORI SUB ACOPERIRE !!!
Romanii au fost si sunt prea toleranti cu lepre ca voi si aici ma refer strict la bozgori nu la secuii cu care te mai poti intelege. (Bozgorii nu stiu sa faca diferenta intre toleranta si lasitatea)
Ma refer la injositii care au impresia ca au adus civilizatia in europa si mai ales in Romania, la spurcatii care spun ca e pamantul lor, la mana aia de nesimtiti care isi permit sa batjocoreasca tara asta.
Si tu ***** care ai scris articolul, date-n **** **** !

TARA MOTILOR PENTRU NOI E SFINTA O DAT PE AVRAM INCU UN SIMBOL DE EROISM SI IUBIRE DE NEAM ..cind sor adunat motii sa-i alunge pe navalitori unguri...=iancu o zis --no gata---aaaaaaaaa gataaaaaaa===no hai..SI atunci la 1848 ...sa nu uiti Darie...ACUM DACIA UNITA O APARUT ..SA ADUCEM BASARABIA ACASA..BRATELE DE MOT VINJOASE =NU TE LASA --TE ADUCE ACASA =ZINA BUNA -ZINA FRUMOASA..

TARA MOTILOR PENTRU NOI E SFINTA O DAT PE AVRAM INCU UN SIMBOL DE EROISM SI IUBIRE DE NEAM ..cind sor adunat motii sa-i alunge pe navalitori unguri...=iancu o zis --no gata---aaaaaaaaa gataaaaaaa===no hai..SI atunci la 1848 ...sa nu uiti Darie...ACUM DACIA UNITA O APARUT ..SA ADUCEM BASARABIA ACASA..BRATELE DE MOT VINJOASE =NU TE LASA --TE ADUCE ACASA =ZINA BUNA -ZINA FRUMOASA..

Excelent articol, Bravo!

L-am gasit si pe net:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Flag_of_Transylvania_before_1918.jpg

Uite: pana si prefectul Feneser de la Alba poarta cocarda cu steagul Transilvaniei, albastru/rosu/galben !

http://citynews.ro/eveniment/alba-prefectul-vrea-drapelul
-romaniei-pe-toaate-institutiile-publice-1237578

HAHAHAHAHA !

I-a uitati-va aici:
vice.com/en_za/read/24959-revision-7
Spuneam eu ca instigatorile la ura sunt de inspiratie orientala. Fetita nu stie de ce ii uraste pe unguri, dar asa simte pentru ca asa a fost spalata la creier.
RUSINE GUNOAIELOR SI LASILOR!
Va folositi de copii minori precum teroristii de populatia civila ca scuturi umane, in timp ce voi stati in spatele ecranelor si instigati, doar doar se pune de un razboi ca sa faceti afaceri cu arme si apoi sa puteti jefui. Hienelor.

Si la cersit sau la furat din magazine in Franta tot de minori se foloseau , pana a adoptat guvernul masuri speciale. Cred ca e unica natie de pe Pamant care isi mai foloseste copiii la asemenea treburi.

I-a uitati-va aici:
vice.com/en_za/read/24959-revision-7
Spuneam eu ca instigatorile la ura sunt de inspiratie orientala. Fetita nu stie de ce ii uraste pe unguri, dar asa simte pentru ca asa a fost spalata la creier.
RUSINE GUNOAIELOR SI LASILOR!
Va folositi de copii minori precum teroristii de populatia civila ca scuturi umane, in timp ce voi stati in spatele ecranelor si instigati, doar doar se pune de un razboi ca sa faceti afaceri cu arme si apoi sa puteti jefui. Hienelor.

Domnule Junc, asa cum se vede din comentariile afisate, inca mai sunt destui oameni normali in Transilvania.
ARDELENI !
Dar se confirma si ca in Rrominica miticilor mama prostilor e mereu gravida. In concluzie am sa merg azi sa-mi caut in oras o cocarda cu steagul Transilvaniei, albastru-rosu-galben pe verticala, si mi-o pun in piept. Ca sa stie regatzenii ca Transilvania nu-i tzara lor !
"Steagul Transilvaniei a fost falsificat de cumunişti în Magazin Istoric", articol in "Adevarul", 2 decembrie 2012

Domnule Junc, asa cum se vede din comentariile afisate, inca mai sunt destui oameni normali in Transilvania.
ARDELENI !
Dar se confirma si ca in Rrominica miticilor mama prostilor e mereu gravida. In concluzie am sa merg azi sa-mi caut in oras o cocarda cu steagul Transilvaniei, albastru-rosu-galben pe verticala, si mi-o pun in piept. Ca sa stie regatzenii ca Transilvania nu-i tzara lor !
"Steagul Transilvaniei a fost falsificat de cumunişti în Magazin Istoric", articol in "Adevarul", 2 decembrie 2012

Pt mine e tot mai clar ca acest ziar devine versiunuea in limba romana a lui Szabadsag. E clar un "ziar" de propaganda antiromaneasca. Chiar nu mai gasiti un autor echilibrat, nepartinitor fata de acest subiect.????? Adica o amenintare e un fapt banal? atitudinea acelei "profesoare" e un fapt banal? Voi ungurii vorbiti de ura si ipocrizie??? a cumparat Tokes acest ziar si nu stim noi?

Echilibrat si nepartinitor cam asa ca tine ?Nu stiu daca pozitia "ziarului" sau a unora dintre cei ce comenteaza este "antiromaneasaca".Dar cu siguranta gasesti aici pozitii PRO TRANSILVANIA.Daca o atare pozitie necesita musai o pozitie antiromanica sau antiUngaria eu personal mi-o asum.

Sper ca cei ca tine sunt foarte....rari in Ardeal . Sper din suflet sa nu ai copii, urmasi ,pt ca tu nu meriti acest lucru.Ungurii hortisti revansarzi ca tine m-au determinat sa am sentimente nu f ortodoxe fata de ei!

IPOCRIZIE mai mare decat acest articol nu exista. Unguri spalati pe creier de Tokes

Totzi aia care nu sunt romani (sau tzagani) sunt IPOCRITI. (OK?)

Asta e testul suprem dragilor, sunt mai multe plusuri pentru un comment in care romanii si "tzaganii" sunt pusi intr-o oala. QED! E un site anti-romanesc. Astept minusurile.

dar tzaganii nici macar drapel nu au, asa ca n-avem de ce sa-i uram ca pe secui, si in materie de reprezentare internationala sunt cea mai cunoscuta nationalitate conlocuitoare din Romania. Chiar si in USA este binecunoscut faptul ca toti tzaganii vin din Romania. (nu din proverbiala oala pe care ai mentionat-o tu ..:)

D-le Giuliano, te înțeleg. După cum vezi din comentarii, majoritatea celor care dau cu părerea se dau mari patrioți. Dar faptul, că în toată Europa suntem numiți țigani, că nu suntem primiți în spațiul Shengen, că executăm toate ordinele FMI-ului, că nivelul de trai scade pe zi trece, că în timp ce la unguri scade prețul curentului electric, a gazului nu deranjează pe nimeni, nu ieșim în stradă, ne e bine și așa.
Ieșim pe stradă pentru a urla împotriva secuilor, că asta rezolvă mtoate problemele noastre.
Ne merităm soarta, de asta suntem ultimii în Europa din toate punctele de vedere.

Draga Giuliano, cred ca ai lipsit la tare multe lectii de istorie!! Daca tu nu ai nimic impotriva sa fii umilit in propria ta tara, este exact problema ta!! NOI , ROMANII ,NU MAI ACCEPTAM SA FIM UMILITI! SUNTEM EUROPENI, DAR SUNTEM IN PRIMUL RAND CETATENI ROMANI DEMNI IN TARA LOR! ATAT! PACAT CA UNII CA TINE AU MEMORIA SI ...JUDECATA ATAT DE ..FRAGILE!

...la care a lipsit CAROL. Szekely (secuii) au fost aparatorii si locuitorii Ardealului de peste 1000 de ani. TARA ROMANILOR tai a anexat Ardealul de doar 94 de ani din care 43 au fost in comunism si ultimii 23 in neocomunism, supranumit si "democratie originala". Dupa perioada stalinsta cand poporul sovietic era suprem a urmat perioada comunismului nationalist romanesc cand se pare ca ai reusit si tu sa inveti "istoria"... ma EUROPEANU' lu' tata'to.

nu ti-e rusine sa vorbesti tampenii fara sa stii nimic, de unde sa fie secuii de peste o mie de ani? Incult ce esti! Ia o carte de istorie in mana!

Ha sa-ti spun eu ce au luat in mana istoricii comuismului nationalist din Romania... Exact ce iei tu ca salariu lunar: Fix o bancnota de Botswna.

SE VEDE CLAR CA ESTI ,,FAURIT ,, DIN ......ESENTA ,,TATUCULUI,, TOKES. ISTORIA, ORICAT ATI INCERCA VOI SA O MASLUITI, SPUNE CLAR CA VOI AICI ATI AJUNS TARZIU TARE! AICI SUNTETI IN GAZDA , NU UITA! DA, NOI ROMANII VOM RAMANE DEMNI SI VOM REACTIONA DIN CE IN CE MAI MULTI LA NEOBRAZARE SI OBRAZNICIE! A FI DEMN INSEAMNA A FI EUROPEAN! IN REST PT TOTI CONATIONALII...DE BUNA CREDINTA , NUMAI GANDURI FRUMOASE!

Mda. Ai perfecta dreptate!
Noi am ajuns tarziu tare in aceasta zona. Prin 890 dupa Hristos.
Iar tot noi v-am intemeiat primele state, numite Tara Romaneasca si Moldova. Cu vreo 350 de ani mai tarziu.
Noi, aia venetici, ne-am declarat statul prin 1000, stat acceptat de cei de la "sefia" Europei, papa trimitand o coroana, drept recunoastere a statului ungar, cu care este incoronat primul rege, coroana care actualmente este expusa in Parlamentul de la Budapesta. Cateva sute de ani mai tarziu de la noi, astia din Ardeal, au plecat unii catre sud, si au intemeiat o tara, mai tarziu altii catre est si au intemeiat o alta tara. Interesant e, ca ambii au descalecat. Iar de descalecat poti doar de pe cal. Iar pe cal stau de obicei aia veniti din Mongolia, loc unde aveti obiceiul sa ne trimiteti. Tot voi aveti obiceiul sa ne trimiteti in tara "noastra". Apai sa stii, ca si io m-oi muta exact ase cum so mutat bunicu-mi, adica nefacand nici un pas, mutandu-se granita peste capul lui. Da cum granita nu se muta, nu ma mut nici io. Si culmea. NU cer mutarea granitelor! N-am nevoie de guvern de Budapesta. Vreu insa un guvern regional al Transilvaniei. La Turda sau Alba Iulia. Si da, vreau si o noua granita regionala pe Carpati. REGIONALA si nu interstatala! Intelegi?
Luind in considerare cele de mai sus, Te intreb, cine-i in gazda?
A, ca cele de mai sus nu exclud un popor bastinas, care se trage din urmasii dacilor si a romanilor? E adevarat. Numai ca formarea acestui popor a fost influentat si de cateva popoare migratoare, in mod diferit in cele trei provincii unite sub numele de Romania. Iar acest stat in care cica-s in gazda, s-a format in ce an? 19..? Cat? Apai dragul meu, bunicu so nascut inainte, adica ar fi mai batrin decat statu! Deci mai degraba statul Roman e in gazda la bunicu-meu!
Si ca sa inchei. Informatiile pe jumate adevarate se pot considera adevaruri sau miciuni. Dar de fapt vor fii doar ceeace sunt. Semiadevaruri. Istoria acestori meleaguri este mult prea simplificata de catre multi, care se autodefinesc istorici. Insa, daca pui toate informatiile una linga alta, i-ti dai seama, ca de fapt este mult mai vasta si chiar mai fascinanta. Si de fapt toate cele intamplate in aceasta regiune reprezinta istoria comuna, a celor care au locuit, locuesc si vor locui pe aceste meleaguri.
Eu i-mi iubesc tara, si daca tara nu ma iubeste, mai mult de atat, neaga existenta mea, chiar prin actul cel mai important, care defineste un stat, Constitutia (apropos de acest aspect, daca statul ma neaga, eu de ce nu pot nega statul? Dar totusi nu o fac). Cand se intoneaza imnul statului, desi pentru mine transmite un mesaj deloc placut, am respectul de a ma ridica, tac din gura si ascult, si culmea, eu sant acele, care-i atentioneaza pe acei concetateni, care se autodefinesc Romani, ca ar fi cazul, ca macar sa taca din gura. Si atunci cine nu are respect?
Si da, iarasi spun ca ai dreptate, ganduri frumoase-ti doresc si eu! Eu veneticu, bozgoru, boanghena, mongolu, sau cum vrei sa ma numesti.

PT SI INCA CEVA; da, tu bozgorul( ma obligi sa folosesc astfel de cuvinte) esti in gazda chiar daca iti convine sau nu sa recunosti acest lucru probat de istorie si nu de propaganda voastra hortista.Bunicul tau a venit din Pusta si s-a instalat aici pe pamanturile noastre, dar pe cine nu lasi sa moara nu te lasa sa traiesti.( metaforic vorbesc).Asta este greseala noastra ca popor,: suntem mult prea toleranti.

Pentru Si inca ceva .

Aia cu " noi v-am intemeiat primele state " nu este reala si stii de ce ; pai Basarab pare sa fi fost cuman nu ungur iar Bogdan ( ca si Musat ) numai nume unguresc nu este ( slav toata ziua ) .
Pe de alta parte uite cum mai toti voievozii romani au prenume slave ( Radu , Bogdan , Vlad , Mircea , Radu , etc ) ori grecesti/ latine/ebraice ( Petru , Alexandru , Teodosie , Costea , Ana , Roman , etc ) ... Este cu siguranta reflexul limbii de cult ortodox dar oricum asta exclude sorgintea ungara .

Ca si Basarab si Bogdan or fi fost vasali ai regelui ungur , asta este alta vorba si nu are legatura cu CINEVA care NE-A INTEMEIAT vreo tara noua ( macar pentru ca despre Basarab cronica ungara scrie " necredinciosul " nostru voievod transalpin , adica nu l-a trimis nimeni si nu se supunea . Sa fi fugit de suzeran ??? ) .
Si apoi nu uita ca vasalitatea avea un principiu " Vasalul vasalului meu nu-mi este vasal " . Asta insemna ca nici unul dintre boierii romani ( zi-le nobili ori cum vrei ) nu era vasalul regelui ungur chiar daca domnul era si " tara nou infiintata " nu era sub suzeranitatea regelui al carui vasal era " descalecatorul " decat daca acesta " o supunea " ( lucru care nu s-a intamplat , jurand credinta domnitorii , care cui avea interes , ceea ce nu ducea la inchinarea fiefului ori boierilor , dovada ca regele nu avea putere directa in Moldova ori Valahia ba , incerca sa limiteze puterea " vasalilor " incercand sa le limiteze " legaturile internationale " - ex. cu Vaticanul ) .

Apoi , Bogdan n-a pornit chiar din Ardeal ; doar daca nu crezi ca Maramuresul Ardeal este .

Cine a zis ca secuii ( ori ungurii ) sunt " in gazda aici " ???
Eu unul cred ca , dimpotriva , sunt aici din sec al VIII -lea , sunt la ei acasa adica " pamanteni " si ar fi fost asa chiar daca veneau acum doua zile ; dar ce legatura are asta cu discutia ??? Nu are asa cum nu are nici afirmatia ca STATUL Roman s-a format tarziu . Si ce ? Conteaza vechimea STATULUI ? Daca da , de ce nu conteaza suprafata ori litera cu care ii incepe numele ???

Hai sa nu confundam discutia istorica cu cea politica .
Istoria poate afirma orice , isi poate schimba optiunile , poate face greseli , le poate recunoaste ulterior , poate descoperi sau ascunde " probe " ... Raul facut de ea este " doar " ( ???!!! ) stiintific , adica ideal , teoretic .

Politica nu poate face asta pentru ca , aplicata fiind prin excelenta , produce efecte pentru oameni in mod automat , direct si imediat .
Tocmai de asta , in politica sa iti intemeiezi optiunea pe argumentul istoric este o mare greseala pentru ca , cel putin in dreptul international ( dreptul statelor ) , s-ar da peste cap toata ordinea statala mondiala ( iti dai seama ce poate revendica Spania daca se refera la sec XV, XVI sau , mai ales XIX ori Turcia daca isi vrea granitele din sec XVI ??? ) .
Si apoi cine stabileste de la ce an sa pornim , care sa conteze ???
Tu spui ca ungurii au venit in anul 890 d.H . O.K. , accept , n-am argumente sa zic ca nu-i asa ori poate sunt chiar argumente care sa dovedeasca asta .
Si daca eu zic sa avem in vedere anul 889 ca baza a discutiei ??? Inseamna asta ca ungurii care au venit cu un an mai tarziu nu au drepturi aici ??? Nici vorba !!
O astfel de abordare e nerealista si paguboasa , respinsa de orice om cu scaun la cap .

Lasa ca " drepturile " unui popor se castiga in mod real si prin " indelungata vietuire " pe un teritoriu nu doar prin stapanirea lui .

In ce priveste imnul , iti dau dreptate , versurile pot fi deranjante si am si eu parerea ca a fost prost ales ( nu numai din cauza asta ) .
Sintagma " crudul tau dusman " nu se refera insa ( istoriceste vorbind ) la unguri ci la Habsburgi , pe atunci dusmanii tuturor ( era anul 1848 !!! ) , dovada fiind ca in versuri este evocat pe langa Stefan si " Corvinul " , citare fara rost daca dusmanii ar fi fost unguri caci , desi considerat de noi ca fiind de origine romana , a fost rege ungur .

Despre constitutie : statul este " national " , poporul este multietnic ( nu este o chestie de discutat decat intre specialisti pentru ca totul porneste de la definitia juridica/istorica a termenului " natiune " ; intelesul nu este dat de doctrina romaneasca ci internationala , mai ales franceza , la noi este preluat ) .

P.S. Nu mai pot deschide casuta de mail pe care ti-am dat-o ; nu stiu de ce. Trimite tu o adresa , te rog .

"Informatiile pe jumate adevarate se pot considera adevaruri sau miciuni. Dar de fapt vor fii doar ceeace sunt. Semiadevaruri."
Ceeace spui impreuna cu ceeace spun, plus pobabil si alte informatii pe care nu le detinem, pot sa prezinte intregul tablou.
Vroiam sa arat, ca, desi spun adevaruri, daca nu sunt complete distorsioneaza imaginea. Cred ca am reusit.
O sa postez o adresa de mail.
Problema mea e, ca sunt prins intr-un proiect care trebuie sa-l predau maine dimineata si inca nu e finalizat. O sa revin si cu un comentariu mai pe larg. (si cu traducerea pentru APG, si cu traducerea promisa nu mai stiu pentru cine referitoare la legile invatamantului din perioada 1867-primul razboi mondial).
Cele bune pentru toti, si certativa linistit, da nu va bateti!

Spor la treaba .!!!

Frumoasa si inteligibila introducere. In rest "salata politica romaneasca". Parerea mea e s-o lasi balta cu istoria si sa-ti dedici eforturile pentru a deveni un politician de renume ca si ... Berliner Crin Antonov von Isaccea :)

da, noi ,,salata romaneasca,, voi salata hortista! CE V-AR MAI PLACEA SA SE INTOARCA ACELE VREMURI. adevarul ca si noua ne-ar placea sa mai ajungem la budapesta ......cu opinca!

...sa mai furati din Ungaria cam tot ce se poate misca din loc inclusiv 800 de locomotive si 19,000 de vagoane cum au facut "inaintasii" vostri in 1919. (nici macar rusii cu "davai ceas" n-au fost asa neam de opinca cum au fost "eroii" vostri)

Stai linistit , Mack ( mack ? ) , ce am scris era pentru cel caruia m-am adresat nu pentru tine ... el chiar intelege chiar daca nu este de acord asa cum si eu inteleg lucrurile care nu-mi convin . .

Daca te depaseste lectura de ce nu iei una lejera , gen Arici -Pogonici ???

.

"Cateva sute de ani mai tarziu de la noi, astia din Ardeal, au plecat unii catre sud, si au intemeiat o tara, mai tarziu altii catre est si au intemeiat o alta tara."
Mai...tu poate esti buricul pamitului sau cel putin asa te crezi?Nu mai aburii neavizatii cu otrava ta! facuta si contrafacuta pentru interesele voastre meschine.Poate ai uitat stimabile de statul numit DACIA !!!(sau ai omis intentionat!) De asezariile dacice de pe tot cuprinsul Romaniei si nu numai in actualele granite,vezi granitele ei pe vechiile harti! si vii tu acum sa spui ca tu mongolule mi-ai facut mie?! ce? Retine! Ai fost primit in gazda si asa o sa ramai pe veci pe pamintul acesta mostenit de mine si de alti urmasi ai daciilor!!!

Dupa brusca plecare a romanilor au ramas pe teritoriul fostei Dacii doua feluri de daci. Dacii liberi care au trait in buna pace cu maghiarii, cu szekely, cu sashii si cu schvabii... si curvele dacilor care s-au corcit cu legiunile romane aduse de pe cine stie unde, si care au continuat procesul de corcire cu mai toti care au venit prin zona dar mai ales cu turcii si tzaganii in ultimele secole si decenii.
Tu Mosule al cui urmas esti ? Al dacilor liberi sau al curvelor ?

Stimabile...aberezi!!! Vorbesti de 2 perioade cu diferente intre ele de vreo 1000 de ani! pune mina si citeste iar pe urma sa te convingi ca neamul tau este asa cum l-ai facut tu pe al meu;
Teritoriul ocupat de romani reprezenta cam 14~15% din Dacia, pe o perioada de exact 165 de ani, te rog fii cuviincios si nu imi jigni neamul,originile si traditiile! Repet! aici nu esti stapin!!! esti un chirias tolerat(deocamdata) deci comportate adecvat.

...ati ajuns voi neam prost cand v-au luat comunistii tara si acum ati ajuns sclavii taxelor neocomuniste.
Scarbit de halul in care ati ajuns, am cerut renuntarea la cetatenia romana inca din 1987 la Washington, DC. Mi-au aprobat-o doar neocomunistii in 1980.
Daca voi romanii ati constientiza ce inapoiati sunteti si ce incet evoluati, cred v-ati atarna de-o funie in primul copac. Din fericire asa ceva nu are sanse sa se intample ca au avut grija comunistii sa va spele bine creierele. (nu cred ca au avut prea mult cu ce sa se osteneasca la al tau..:)

Asa de curiozitate poate vrei sa cauti,sa te documentezi despre 'cine si ce' s-au facut comunisti asa peste noapte! In Transilvania vei descoperii ca dintre toate functiile de partid comunist peste 45% erau ocupate de etnici unguri! asta spune multe in comparatie cu raportul procentual al populatiei romane.
Inca odata! te rog nu mai jignii neamul meu! nu va fortati norocul si toleranta noastra!

Esti cam tare de cap. Eu am fost roman pana in '90. (am scris gresit 1980) De atunci nu mai dau 2 bani pe neamul tau si imi permit doar sa constat cat de retardati continuati sa ramaneti. Singura schimbare pe care am observat-o este ca fosta tara-puscarie a lui Pingelica a devenit un sanatoriu de nebuni. (ce bine ca v-ati pus prim ministru... doctor :)

MOS AI PERFECTA DREPTATE!!!!!!

Nu, nu am uitat de Dacia. Am omiso intentionat!
Scuze pentru neobrazere, dar Tu esti Roman sau Dac? Traiesti in Romania sau Dacia? Ai cumva pe stema ceva, care reprezinta Dacia? Eu Ti-am facut steagul si stema?
Tu te mandresti cu ea, nu eu. Tu Te consideri Roman nu eu. Si atunci?...

Invata limba si gramatica romana si apoi indrazneste sa scrii romaneste.....neica nimeni care esti!

PT SI INCA CEVA: EU SUNT CONVINSA DE FAPTUL CA TU TE-AI SIMTI ..MULT MAI BINE IN TARA TA, UNGARIA!!!! SAU NU?? OARE DE CE VA CONSIDERA PE VOI UNGURII DIN ROMANIA ***EDITAT***i????DACA TI-AI MUSCA LIMBA DIN GRESEALA CRED CA AI MURI OTRAVIT CHIAR DAC AR CURGE DIN EA....SANGE VERDE, ROSU SI.....PLASMA ALBA.....

Pentru Si inca ceva .

Nu-mi place sa te contrazic dar..... cum adica stema nu are nimic din stema Daciei ?? De ce ar trebui sa aiba ???
Si apoi , stii tu sau vreun istoric ce stema avea regatul dacic ??? Si care stema : a lui Burebista ori a lui Decebal ???

Putina heraldica nu strica : stema este a STATULUI si STATUL ROMAN nu se revendica de la STATUL DAC asa ca nu avea ce insemne sa preia ( vorbim de stemele statelor moderne nu de stemele nobiliare unde e alta mancare de peste ).

Daca si-ar fi revendicat ascendenta in toate formatiunile statale care au fost pe aici ar fi trebuit sa puna pe stema si insemne romane si gotice si hune si vandale si pecenege si bulgaresti si maghiare si ..... ; dar , draga Si ceva , alea sunt popoare iar steagul/stema sunt ale STATULUI care , ca formatiune statala , nu se revendica de la nimeni ( poporul isi revendica , printre altele , originea daco-romana , cumana , maghiara,slava ori alta , nu statul ) !!!!

Vezi tu vreun insemn al IMPERIULUI ROMAN pe stema Italiei ori a SFANTULUI IMPERIU DE NATIUNE GERMANA pe stema Germaniei ???????
Da’ stema lui Vervingetorix pe steagul Frantei este ??? ( lasa ca frantzujii nici n-au stema oficiala ) Ori este stema ROMEI ANTICE pe cea engleza ??? Astia din urma ( englezii ) nu au macar o floare de crin ( Antonescu ) desi normanzii n-au venit din India ci din Franta ... .

Cred ca ai glumit ca nu puteai sa zici intentionat ...

Da ‘ daca tot zici de chestii vechi , de ce pe stema Ungariei nu apare stema hunilor ori si mai rau , a lui Glad , Gelu sau Menumorud pe care ungurii i-au cam batut , omorat si inglobat ( teritoriile lor , o perioada ) ????

Si de ce pe stema Transilvaniei nu apare stema secuilor decat tarziu ????
Ba chiar putem zice ca prin sec . XVI stema asta era una cu trichetul sibian plus doua sabii incrucisate ....
Era Transilvania sibiana sau au venit secuii dupa sec XVI ?????? Sigur ca nu .

Concluzie : n-are nici o legatura!!!!

Tuc, e plina Romania de retardati ai comunismului ca tine, care au avut parinti si educatori care n-au avut nimic mai mult sa ofere decat aceiasi mentalite idioata in are au crescut si ei. Hai sa te vad 10-15 ani intr-o tara normala de pe planeta si sa comentam atunci.
Te duce inteligentza si potetzialul pe care crezi ca-l ai asa departe ?

Draga " Ma kc " ,
Nu este o rusine ca nu intelegi , rusine este sa te faci ca pricepi si sa fii bata facand-o pe cocosul cand esti de fapt rata leseasca ( orice asemanare cu nick-ul tau nu este intamplatoare ; si imi cer scuze si lesilor , dar rata mai proasta nu exista si de aia a trebuit s-o pomenesc ) ...

In tari civilizate am fost si , crede-ma ca nu mi-a fost rusine cu mine , iar aia care m-au chemat chiar au avut ce pricepe din ce le-am spus ; apoi tine minte ca , unde am fost eu , tu sigur nu o sa ajungi niciodata pentru ca in mod cert esti vreun amarat cu o calificare oarecare si care n-a facut altceva in viata decat sa incerce sa supravietuiasca , adunand umilinte care se vor refulate , vrand o viata mai buna de care nu este in stare , dand vina pe altii ca nu reuseste fara sa vada ca atata poate , ca nu merita mai mult ( e soarta imbecililor anonimi fara sa fie si vina lor ) .

Cat despre profesorii mei , nici prin vis nu ti-ar trece ca ai putea avea unii la fel de buni ....
Stiu ca prostii de moda noua cum esti tu ( poate chiar esti unul din aia cu muci in par care sunt superlativul inculturii tupeiste ) nu sunt impresionati de asta dar trebuie sa stii ca doi dintre ei erau autorii manualelor de liceu la materiile invatate ( latina si anatomie ) iar restul erau de acelasi nivel ; in facultate am avut ca profesori trei academicieni , fondatori de scoala , doi presedinti de institutii internationale de mare clasa , cu sediul la Roma si altii asemenea ; n-am avut placerea unor profesori ca Boc zis " fara frecventa " ori a altora ca el .

Si ca sa te linistesc , n-am fost membru PCR pentru ca am refuzat sa ma fac iar parintii si bunicii mei aveau fiecare mai multa scoala decat tot satul vostru impreuna .
Despre carti citite de ei sau de mine .... nu-ti mai zic ca trebuie sa iti explic si cum arata una . . .

P.S. Incearca sa deslusesti cum se citeste in “ transilvaneana “ nick-ul tau asa cum l-am scris eu . Daca reusesti , tradu in romana si posteaza sa pot verifica .
Spor la treaba !

TUC, tot respectul nostru!! Asa trebuie replicat , cu argumente istorice si cu demnitate! Astia sun tscoliti in taberele lor paramilitare si se vede ca au supt la,, sanul,, lui tokes. CRED CA INCEP SA NU-I MAI SUPORT!!

Have a nice life. Sunt convins ca n-o sa suferi niciodata de insuficienta a cavitatii craniene. The rest is up to you.

Da , asa trebuie cand discursul este civilizat insa cand te injura ( si ne injura des ) raspunsul este tot o injuratura . Cred ca ai inceput sa te saturi , am aceiasi senzatie , dar ma consolez ca ce se scrie aici e doar o facatura si majoritatea ardelenilor nu gandesc asa .

Pe de alta parte n-avem ce face ( de altfel nici ei ) , TREBUIE SA NE SUPORTAM !!!!!

... sa-ti scri tot curiculum vitae aici. Impresionant ! (asa-s romanii: mandria-i direct proportionala cu retardarea)
Here's a test for you to: fill in the missing letter in the following sentence GO FU*K YOURSELF
(no need to reply with your resolve)

Cand n-a ce trece in CV scrii prostii. Asa-i ? Atata poti , atata faci ; si observ ca - ti place singurel si cu mana ta .

Mamica ta stie ce faci tu pe calculator ?

.

PUTEntialule ,
N-am mama , mey , sunt orfan , m-a nascut o matusa si m-a crescut un frate care era sora la spital !!!
Care spital ? Ala la care se trata mata de sifilis inainte sa te faca .

P.S. Imi pare rau ca n-a reusit tratamentul pentru maicata

...peste cal.
Maghiarii continua sa ramana pacalitzii istoriei fiindca si-au numit tara HUNgary si pe foarte multi dintre locuitori Attila. Din nefericire, triburile hunilor au parasit Campia Panonica cu vreo 400 de ani inainte de venirea triburilor maghiare. (ce ***EDITAT*** mai poate fi si istoria asta :)

E ok sa scri "curvelor". Daca scri c u r v a apare ***EDITAT***. ( stie cineva neologismul ***EDITAT***esc in DEX ?)

cum mai scot unguroii astia datele istorice din burta lor plina de gulas si creierii extaziati de filmele porno cu unguroaice! ce state ati intemeiat voi aici boule?

E adevarat ca la voi in judetul Caras-Severin exista si oras,e ?

Igen, mi ilyenek vagyunk, de te ezt jól tudod, hisz magyar vagy.
Azt azért megkérdezném, hogy a "nagy" etnogenezisről mit tudsz? Elmondom, hogy én mit. Jöttek a rómaiak, katonák, hivatalnokok, azaz férfiak. És ezek után kialakult a nép! Na, most mondd, hogy a mi asszonyaink könnyűvérűek. Hülye! (Traducerea maine)

Frumos ai prezentat adevarul desprea tara noastra Transilvania. Si inca ceva:dami voie sa-ti strang mana si sa te imbratisez!

Draga Giuliano Junc (Arad)ar fi bine sa va orientati putin inainte de a scrie ceva pentru public! Scoala anume este in orasul Covasna, nu are nimic de a face cu Sfantu Gheorghe!
Oameni buni din Romania, unguri, romani etc. va merge asa bine viata ca nu aveti altceva sa faceti numai vorbiti despre tema unei copile? Vai de mama noastra si a voastra nu avem locuri de munca, nu avem ce sa mancam, bunicii nostrii traiesc de pe o zi pe alta din pensie! Ati uitat ce vi s-a promis ultima oara la alegeri de politicieni? Tara merge asa de bine ca nu avem altceva mai impoartant ce sa facem?
Eu sunt dintr-o familie jumate roman, jumate ungur!
Pentru unguri: ce vreti autonomie? nu o sa se intimple ca nu vad politicieni apti pentru a conduce o Translivanie libera(UDMR de ani numai instiga si fura) Daca tot traim in Romania hai sa invatam limba romana sa vorbim macar, sa incercam...(scuzatimi ortografia)
Pentru romani: ce vreti milioane de oameni(unguri sau jumate ungur) sa se mute din tara? nu o sa se intimple...ungurii au trait aici din stramosi(au vrut sau nu) si nu este asa simplu sa impachetezi casa si sa te muti!
Mai bine sa incercam sa lucram impreuna pentru o Romanie mai buna, mai de succes, ca daca te duci in occident avem o "anumita problema" ca roman!!!
Maine e o alta zi cu problemele personale, intai sa facem ordine in gradina proprie!
Televiziunea si ziarele sunt pline cu minciuni si instigatii din amandoua parti si la la alegerile viitoare vor zice ca noi v-am aparat...
Maine Tu si eu tot asa o sa ma duc la lucru si o sa ma gandesc la factura de gaz!

Perfect spus. Lăsăm istoria că acum ne luptăm cu prezentul !!! la viitor ne e cam greu să ne gândim. Întâi plătim factura de gaz ca să avem pe ce ne găti mâncarea ! dacă avem mâncare !

Giuliano, fața ta spune totul! :))

Bine punctat. "Aş marşa oricând la orice formă de protest la adresa părinţilor inconştienţi şi dobitoci care îşi cresc copiii în felul ăsta".

Demi.Egy,keto,harom si ce?Pana ce sa antampla ceva,spune-ne cum te chiama si de unde ai ajuns pe aici si-ti spun aproximativ din care natie s-au facut romani stramosii tai.Am de ales din:goti,gepizi,avari,huni,bulgari,blaci,hazari,tarcani,kavari,iasi,cumani,slavi,pecenegi si alte spalaturi vaginale din Asia si Africa.Sau esti cumva vreo veriga lipsa din evolutia umana.Sau neanderthalian ?

Ma Betzi, tu ori ai gresit pagina ori sticla de palinca.

Ash , a gresit gaura prin care a venit pe lume . E facut cu c.u.r.u.l.

"Cine seamana vant culege furtuna"
Niciunde nu-i mai adevarat proverbul asta decat in "solul" nationalist din "Romania Mare", tratat din belsug si de multe decenii cu saracie, prostie si retardare...

Dacă vizitaţi Târgu Mureşul,poate o să intraţi şi în Catedrala ortodoxă din centrul oraşului..pe un perete este zugrăvită scena judecăţii de apoi unde cei care vor pierii în focul veşnic ajung în Iad...şi acum ghiciţi vă rog cum sunt reprezentaţi dracii din Iad?..în haine ungureşti !...măi oameni buni,dacă cineva zii de zii se roagă în această biserică,după un timp o să creadă în subconştientul lui că toţi ungurii sunt draci,care terorizează oamenii cinstiţi...dacă acestă fată aude acasă în fiecare zi o groază de porcării,normal că aşa se comportă şi în societate....aşa am fost crescuţi la şcoală,în presă ,în filmele patriotice că noi suntem cei buni iar ungurii (a fost o vreme când germanii,sau evreii) sunt răi ,şi acum ne certăm aici pe site-uri,scriem o groază de gogonele,între timp băieţii deştepţi din conducere trăiesc bine din impozitul nostru....şi mai este ceva despre care aici pe site nu am citit:nimeni nu a întrebat pe cei din familii mixte din Ardeal...sunt circa 1 milion de romăni care trăiesc în familie mixtă..ei ştiu mai bine cum este să trăieşti cu o persoană din altă etnie,cum să abordezi problema interetnică...

Mai umbra de salcie putreda tu stii ce inseamna sa traiesti in Covasna sau Harghita. Vino aici putregaiule si traieste cu mine macar sase luni si nu vei mai debita imputiciuni care iti face numele de ocara. Mars in salbaticie netotule ca tot nu pricepi nimir din ce se intimpla.
Nelu

Bai Nelu un lucru nu inteleg daca e asa de greu sa traiesti in Harghita si Covasna,cum se intimpla ca nimeni nu vrea sa pleaca de aici ,nici romani care sunt aici de mai multe generati,nici care acuma vin sa traiasca aici ,probabil nu-ti place sa lucrezi sa muncesti sa creezi ceva,asa te inteleg peste tot e greu

Secuiule....gramatica....e greu tare....

Szegény Nelu, nagy szenvedéseket kell átélj a Székelyföldön, egy mártír vagy!

Mai, Juliano, de ce nu pleci , draga, in padure, la odihna? Vii aci sa ne spui ce mult iti doresti?
Cine te opreste, baiete? Te sfatuiesc sa mergi in HARCOV, sa vezi ca nu primesti nici paine daca nu ceri in limba maghiara.Aud? In ce tara traim?

Sa-ti fie rusine sa minti cu atata nerusinare! Umblu aproape saptamanal in secuime si nu am avut NICIODATA probleme in benzinarii ,magazine, pe strada sau in relatiile cu clienti de acolo pentru ca vorbesc romaneste.Raspunsul la intrebarea in ce tara traim este TRANSILVANIA.
Pentru ceva totusi tu si cei ca tine imi sunteti folositori. Anume ca desi stiu putin ungureste am inceput sa invat mai bine pentru ca gasesc normal ca un ardelean sa stie si romaneste si ungureste!

Micule, sa-ti fie tie rusine pt ca tu nu gandesti! ori esti lup......UNGUR SUB IDENTITATE DE ROMAN????NU, NU E NORMAL CA EU SA FIU UMILIT IN TARA LA MINE! SA-TI FIE F CLAR ACEST LUCRU!

Nu are de ce sa-mi fie rusine.
Nu-ti permit sa-mi spui tu ce sunt Eu sau cun Eu ar trebui sa gandesc.
Eu am fost sunt si voi ramane transilvanean .

Miculeeee sa-ti fie tie rusine atunci cand te uiti in ....oglinda constiintei tale! Sunt ardeleanca, traiesc in Romania si nu accept sa fiu batjocorit de nimeni. Reactioneaza asa si cand isi bat joc de noi , cu orice ocazie urmasii hortistilor!.....sau esti si tu un demn urmas??????

"darius":
Sunt regtzeanca si-mi iubesc
Graiul mindru miticesc !
...............................
Sa ma chemi sa asist cand iti faci schimbarea de sex, hermafrodito !
HAHAHAHA !
Sau poate tzi-o fac eu, gratuit...
E greu cu minciunile la regatzeni, nu-i asa ? Mintzitzi atat de mult, ca uitatzi ce trebuie sa spunetzi... Nenorocitzilor !

Nu esti in masura sa vorbesti de constiinta . Nu mie. Limiteaza-te la bla bla-urile propagandistice cu rezonante nationlist-comuniste .Acelea ti se potrivesc.

draga mea, ai fost in harcov si ai cerut paine si nu ti s-a dat?

A cerut paine in moldovineasca si i-au dat kurtos kalacsi :-)

da...lucru cusut cu ata alba...nu zic au si unguri sovini lor ..si au destui,,dar tota treaba asta pute a facatura ! Mai povestim dupa ce se vor calma spiritele ! oricum unguri nu ar face constient asa ceva ca nu au de castigat din asta pe termen lung ! si SCENARIU prea seamana cu 15 martie ..ala negru ! mai tinet minte? se pregateste terenul schimb constitutiei regionalizare criza ..ect..ect NIMENI NU DISCUTA TREBURILE SERIOASE ALE TARI !! de ce oare ???? raspunsul ca VIIN UNGURI SI AMU TREBUIE MUSAI SA LUPTAM MPOTRIVA LOR CAI BAI ! ..ceva specific mioritic , suntem singura tara din lume unde O MINORITATEA TERORIZEAZA MAJORITATEA !! nui ciudat? e posibil ..sau asa VOR UNI sa credeti !!!! ia ganditi va putin? de SHENGHEN mai stiti ceva ..parca nici nu a fost nimic.-)) viin unguri astai oblema LALUPTA fratilor ca n rest totul este bine ))

Din pacate foarte corect ce scrii aici! Daca imi permiti o mica sugestie(nu doar pt. tine): de vazut daca cea mai mare parte a agitatorilor cu "pericolul" unguresc nu sunt de dincolo de Carpati.

Amintiti-va ce a spus Cofariu despre cum a ajuns el Tg Mures. Cum au fost adusi oamenii cu autobuzele si instigati contra ungurilor atunci.
Nu m-ar mira ca si acum sa fie aceiasi facatura pentru ca mitici lucreaza dupa sablon. Tonul il dau popii ortodocsi dar si printre unguri exista provocatori vanduti care executa ordine de la Bucuresti, deci eu tare l-as cauta la dosar pe ala care a amenintat mai ales ce mananca in mod detaliat, m-ar interesa.

Absurdul a ajuns la cote neatinse pe vremea lui Ceausescu.Nu numai din cauza religiei sau nationalismului au murit oameni la noi. Cred ca cei mai multi au murit din cauza lui Ion Antonescu. In campania din Rusia au murit 400 000 de militari romani pentru ca i-a trimis sa cucereasca Odessa fara artilerie si fara dotare corespunzatoare in fata tancurilor. N-a fost sat in Ardeal sa nu planga cel putin o mama ( printre care si bunica mea).Apoi ordonat 35 000 de executii abuzive in randul civililor dezonorand Armata Romana in fata lumii.Si-a batut joc de soldatii ordonand coaserea buzunarelor in timpul iernii.
Si cand te gandesti ca avea mintea ratacita de la sifilis si se credea Scipio Africanul.
Acum, aud ca vor sa-l ridice la rang de erou national.

Jegul Antonescu a fost unul dintre cei care au condus atacul miselesc din noaptea de dinaintea zilei de 27 august 1916, cand regatzenii au intrat in Ardeal FARA DECLARATIE DE RAZBOI, ca erau inca aliati cu Austro-Ungaria. Pe cine crezi ca au impuscat regatzenii condusi de el, in zorii zilei ? Pe granicerii romani ardeleni, din pichetele de granitza ! I-au impuscat pe la spate, nici macar nu au avut curajul sa lupte cu ei fatza-n fatza !
In WW2, regatzenii dadeau shpagi la recrutari si scapau de linia intai a frontului, erau pastratzi in spatele frontului la caile ferate, constructzii, etc. Ardelenii au fost cei trimisi sa moara, de Antonescu, in atacurile de la Odessa, Crimeea si Stalingrad ! Toti ardelenii avem bunici, unchi, altzii care au fost neamuri cu noi, care au murit pe front cu fatza la inamicii sovietici, in timp ce regatzenii s-au predat la Nipru si apoi s-au intors cu sovieticii in diviziile de tradatori "Tudor Vladimirescu" si "HCC", in septembrie 1944. Si tot ei, regatzenii, sunt acum scrisi in analele armatei regatzenesti cu decoratzii sovietice, dar nu se spune ca le-au fost date pentru TRADARE !
In timp ce ardelenii sunt uitatzi in gropi comune de pe traseul frontului, si nu-i mai pomeneste nimeni in afara familiilor.

Asa este. Si tatal meu s-a intors din razboi scarbit de caracterul de doi bani al miticilor. Spunea ca razboiul a fost facut ca sa moara ardelenii si sa ramana ei regatenii stapani, dar a fost amenintat de seful de post (oltean) ca il aresteaza si a trebuit sa taca. Numai in familie mai povestea cat de frig i-a fost in '43 cand a fost dat ordinul de coasere a buzunarelor si cum erau batuti soldatii in fata regimentului.
N.am inteles niciodata cum sunt regatenii pana am citit fraza lui Bratianu "vrem Ardealul fara ardeleni".
La colectivizare tot ei erau mari mahari de la partid si unul a spus "Voi chiaburii ar trebui sa fiti, toti spanzurati" la care unchiul meu a zis "Da, findca am fost pe front". Sase ani de deportare a primit pentru asta. Regimul lor se bazeaza pe tearoare, de aceea nu avem curaj sa le spunem verde in fata adevarul.

era unu pe aici pe care il indrageau DOAR ungurii, pe numele lui din buletin gherman sabin, oare editorialele lui 'inteligente, culte si bine-voitoare' nu au contribuit si ele la aceasta dezbinare otravita?

Daca Sabina-i uraste asa de tare pe maghiari, cum iti explici ca-n lista sa de prieteni FB apar si... maghiari?

Daca fatuca aia si familia ei ii urasc atat de tare pe maghiari, cum iti explici ca nu pleaca de acolo, la fel cum au venit ? Ca Muruianu e nume moldovenesc ! Sa merga frumos la Bacau, sau de unde au plecat catre Covasna, si sa stea acolo, intre moldovenii lor, fara vecini si colegi care vorbesc in maghiara !

Pai nu-i uraste pe unguri. Asa-zisul "interviu" era de fapt... un ipotetic dialog pe chatul FB. Ia uitate aici:

http://mako.casajurnalistului.ro/

P.S.: Nu mai bine pleci tu in p.i.z.d.a. m.a.t.i.i. in Asia si ne scutesti?

Dar oare Sabina chiar ii uraste pe unguri ? Sau doar pe sovinii unguri?
Apropo cine a spus : "Nu ii urasc pe unguri, urasc faptul ca ei ma urasc."

***EDITAT***Din Romania .ro -- masaje orientale si escort din Romania

Te las sa mi-o masezi, dar numai daca esti regatzeanca sau moldoveanca ! Ca numai voi suntetzi experte, ca atzi facut scoala cu ienicerii si spahiii... Si va vindetzi ieftin, asa cum se stie si la Istanbul, si la Roma...

Si daca n-ar fi totul doar un joc de manipulare menit sa abata atentia de la faptul ca guvernul Ponta pune noi taxe, le mareste pe cele existente, da afara oameni si se pregateste sa fure bani prin contractele noi de autostrazi pe care le cloceste Sova. Ce popor usor de mintit. Toti sar pe o bentita tricolora cand aia la guvern spoliaza banii tarii. Asta e. Poporul isi merita soarta. Atata intelepciune are. Vorba aia: cum iti asterni asa dormi. Daca bentita e mai importanta decat taxele, banii si locurile de munca, atunci poporul isi merita saracia si suferintele. Pana cand o sa invete ca altceva decat credea el e important.

Da ma asa e. Ponta l-a pus pe secuiu ala s-o ameninte cu moartea pe fetitza. Cum nu m-am gandit?

Ai verificat cumva indubitabil, cine este autorul mesajului de amenintare ?Ma, da p.r.o.s.t. te-a facut m.a.t.a

"UPDATE 3: Cred că în emisiunea de la Realitatea din această seară s-a lămurit totul. Sabina Elena Muruianu nu e cea din pozele care circulă pe net. Pagina cu zeci de mii de fani nu-i aparţine, cineva vrea să profite de toată această situaţie creată în jurul ei. Apoi, sărăca nu şi-a dat seama că pe 1 decembrie toată lumea era acasă, aşa că a declarat nonşalant că a cântat imnul în pauza mare şi a fost huiduită de colegii maghiari. Ghinion, ne-am prins că e o minciună. Fazele cu exmatricularea şi cu celelalte sancţiuni au fost demontate. Bonus, fix pe 15 martie s-a trezit ea aşa, "instinctiv", să poarte bentiţa tricoloră. Aşadar, dragii mei, cu părere de rău vă anunţ că aţi fost manipulaţi ca la manual. Rămâne totuşi o singură dilemă: cine-a pus bentiţa pe ţambal?"
http://adevarul.ro/news/societate/pistruiata-harcov-ajuns-sabina-mai-tar...

Datorita purtarii bentitei de catre acea fetita era sa ne pierdem noi secuii, identitatea nationala.

in Romania, no.1 sunt romanii, limba romana si tricolorul rosu-galben-albastru; orice altceva vine de la locul 2 la vale; ce e atat de greu de priceput, totusi?

Tricolorul Transilvaniei este albastru-rosu-galben, pe verticala, nu ca al miticilor ! In Transilvania se poarta drapelul Transilvaniei, nu al sudistilor shovini.
http://adevarul.ro/locale/timisoara/steagul-transilvaniei-fost-falsifica...

Nu astea albastru-galben-rosu sunt culorile pastilelor pe care trebuie sa le iei tu pentru schizofrenie

"Steagul Transilvaniei a fost falsificat de cumunişti în Magazin Istoric", articol in "Adevarul", 2 decembrie 2012

Foarte corect! Dar aici este vorba de Transilvania.Incearca putintel si matale sa intelegi. Una-i una alta-i alta!

Dupa meciul din seara asta,putin se vor linisti lucrurile.Pe urma,vine returul,regionalizarea,vre-un steag sau vre-o prostie debitata de vre-un jurnalist si comentat de CVT.Aprop-o de comentatorul vesnic inversunat,am vazut niste poze de cumani din sudul Ucrainei si mi-am dat seama ce origini are Vadim.Oare el stie?Are curajul sa faca un test ADN?Dar ce rost are ?Trebuie sa inteleaga toata lumea ,inclusiv copii,care ne-au facut un bine minoritarilori maghiari,ca nu avem de ales.In lupta cu timpul,cu greutatile,cu vitregiile vremii si cu multe altele ,pe aceste meleaguri am biruit impreuna mai multe natii,deci invingatori suntem toti.De ce trebuie sa ne comportam cu unii de parca ar fi pierdut un razboi?Daca 15 Martie ar fi,din respect fata de 1,5 milioane de oameni,o sarbatoare romaneasca,pe langa multe altele,s-ar evita multe discutii.Si atunci jurnalistii ce-ar face?

Natiunea care isi bazeaza patriotismul si constiinta nationala NUMAI pe faptele stramosilor din trecut, e moarta(ungurii si romanii la fel au tendinta asta). E o scuza cat de cat convenabila tuturor in subconstient, cand unul zice ca " NOI am protejat Europa de catre turci; NOI am luptat in lupta cutare..." Ce cauta persoana I in aceaste propozitie? Stramosii mei/nostri mai degraba. Ce am realizat noi in prezent, e o alta chestie, si nicicum glorioasa.
De ce nu pot sa vorbesc linistit hai sa zicem cu vecinul meu din alta natiune?? Fiindca bunicii nostri au avut o problema in vremea lor unul cu altul? De aia si nimic de altceva trebuie sa am ura impotriva mii de oameni necunoscuti?
Ar trebui sa trezim din patul comfortabil al mostenirii sa uitam de ura si sa luam o mentaliate de optimism, curaj si fraternitate. Numai cu astea putem construi o patrie, o societate si numai cu astea putem adauga cate ceva la mostenirea pe care am primit.

problema cu 15 martie este ca ungurii de aici ii dau acestei zile semnificatia dominatiei lor asupra Transilvaniei; evident, noua, romanilor, n-are cum sa ne placa o asemenea "sarbatoare"; si atunci de unde mirarea ta, ember?

dar mai ember, 15 martie are semnificatia inceperii revolutiei contra aUstriei. poate te referi la 1 decembrie?

Dar mai ``ember``.Daca tu ai avea o gradina pe care o aperii de turcii,tatarii etc. timp de cel putin 1000 de ani,si apoi vin eu cu 3 rusii si ti-l confisc.Ce ai zice,ai fii bucuros?

Dar sa fi aici dintotdeauna si sa vina o spalatura vaginala din Asia si sa spuna ca e mai europeana ca tine ce zici? Numara pana la trei si o sa vezi ce zic

Felicitari pentru articol. Si pentru curaj. La cat de galagioasa si paranoica e prostimea la noi, e ceva sa iei pozitie in apararea echilibrului si civilizatiei. Tine-te tare, vor latra potaile in continuare, din decorul ignorantei.

De mirare e ca esti revoltat pe o fetita de 15 ani care a purtat o bentita. Dar nu sufli o vorba despre zdrahonul care o ameninta cu moartea pentru asta. Oare ce e mai grav? Asa sunteti voi ziaristii ciubucari: v-ati vinde si mama pentru o para chioara ! Dreptatea va umbla intotdeauna cu capul spart cand observatorii au ochelari de cal

lasa-ne pe noi sa ne iubim tara si tu poti in continuare sa ii pupi in fund pe toti care ne vor raul. oricum cu fata aia de pedofil la ce sa te astepti..

nu inteleg ce e asa mare scofala???sunt ferm convins ca zilnic se intampla insulte,injuraturi primite de elevi maghiari,si nu se face tam tam...repede sariti lingailor.....

Ti se pare. Pe stadionul CFR a fost omorata o biata carpa cu culorile Ungariei si s-a facut atata tam-tam. Nu e normal ca atunci cand o fiinta umana este amenintata cu moartea sa se vorbeasca cel putin la fel?

ba ca,cat ungur ,se vede de las o posta ca esti o boratura de b..o zgor!!!!!!

nici macar nu stie unde a avut loc incidentul, dar pseudojurnalistul are tupeul de a analiza "ura".Liderii udmr regionali, extremisti, ce provoca, cultiva sentimente de antipatie fata de maghiari.

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide