Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Joi, 07 Feb. 2013, 14:49
51
16649

De ce-şi dau în cap românii când e vorba de unguri

Mai întâi (apud Sabina Fati): „Noul prefect PSD, Codrin Munteanu, a scos drapelul secuiesc din încăperea unde a fost învestit, deşi în noiembrie 2012 instanţa de judecată a decis că este legală folosirea acestui steag. Culorile Steagului Ţinutului Secuiesc coincid cu drapelul judeţului Covasna, albastru-auriu, care a fost adoptat prin hotărâre de guvern”.

de ce si dau cap romanii cand e vorba de unguri
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Pe Primăria Devei flutură steagul oraşului, la fel drapelul habsburgic pe Cetatea Alba-Iulia, la fel drapelul Moldovei medievale pe Cetatea Neamţului; pe unele clădiri oficiale din Bucovina se mai pot vedea stemele cu bouri, la fel turdenii sunt mândri de drapelele lor alb-roşii – despre nimic din toate astea n-am văzut străfulgerări, nicio poală nu s-a ridicat prin televiziunile de Bucureşti.

Şi atunci: noi avem o problemă cu ce? Cu secuii sau cu propriile beteşuguri? Secuii sunt duşmanii de veacuri ai românilor? - dacă da, să facă bine tovarăşii autori de manuale să steargă adevărul istoric cum că ei, secuii, au luptat alături de Mihai Viteazu. Să se şteargă şi articolele din presa străină prin care Transilvania e ridicată-n slăvi. Mai mult: să se reia obsesia lui Brătianu şi alte mii de familii de români să fie îmburdate între Miercurea Ciuc şi Gheorgheni – nu-i bai că ai desţelenit moldoveni şi olteni, contează să  le creşti copiii în ură – aşa-i?

Când e vorba să ne lăudăm, ne ia Dumnezeu minţile şi afli despre noi ba că am inventat cea mai veche scriere din lume, ba motoru' cu aburi, ba că viteji şi drepţi ca noi Herodot n-o mai văzut pe pământ. Când e vorba ca oameni de lângă noi, unii dintre cei cu care povestim în concediile de la Tuşnad, să-şi valorizeze tradiţii şi simboluri, toată vitejia se duce pe apa sâmbetei şi tremurăm prin studiouri cum că ne iau ungurii Ardealul şi noi n-avem ce face.

Hai să fim serioşi: pe fiecare masă din berăriile bavareze vezi stema Bavariei. Cutreieri Polonia sau Elveţia sau Italia şi vezi peste tot exuberanţa identitară, noul panaceu poporean, lucrul minunat pe care nicio criză mondială nu ţi-l poate lua.

Să ne gândim: ce pierd românii că alţi români, vorbitori de altă limbă, apelează la identitate şi tradiţii? Că, până la urmă respectând chiar hotărârea guvernului, da, au afişat steagul Secuimii? Timiş, Maramureş, Gorj – uite câteva judeţe care au steag propriu şi n-am văzut hoarde de spărieţi care să spună că se hâie ţara.

Toate astea sunt utile celor uniţi în nesimţire. Pentru că în timp ce rumânu' contribuabil îşi suflecă mâneca a bătaie, bugetul de stat prevede bani doar pentru un kilometru din Autostrada Transilvania. Un kilometru - la revedere deci şi Spital Regional, la revedere şi alte o mulţime de lucruri.

Şi la revedere şi României:
şi asta n-o mai spun secuii, ci chiar cei patru milioane de români alungaţi.

Voteaza articolul
3.9 / 5 (292 voturi)
Articole din aceeasi categorie
Parafrazarea numelui unui celebru film mi se pare sugestiv pentru emoţia trăită la întâlnirea cu generaţii de elevi şi dascăli de la prima şcoală.
15 Iun. 2018
07:45
1
Știu, serviciul de urgență e gratuit în România.
09 Mai. 2018
10:21
4
Să ne imaginăm următoarea scenă. Băieții de la Arsenal înfulecau fripturi cu cartofi prăjiți când Wenger poposea în Insulă venind din îndepărtata Japonie, prin 1996.
26 Apr. 2018
15:53
1
România este pe ultimul loc în ceea ce priveşte siguranţa drumurilor din Uniunea Europeană.
16 Apr. 2018
10:00
7
Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3. Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3.
02 Apr. 2018
11:14
7
"...suntem obligaţi să finalizăm autostrada până în 2016, pentru că am reuşit să o introducem pe alocarea financiară 2007 - 2013.
26 Mar. 2018
11:12
7

Recomandari

Post new comment

Comentarii

Eu nu am afirmat ca in alte tari nu exista legi pe aceasta tema. In Germania, daca in aceasta chestie faci prostii si te prinde, te pedepseste cu pana la 5 ani inchisoare sau cu amenda de bani. Sunt de parere ca simbolurile statului/regiunii/judetului/orasului/natiunii/nationalitatii trebuie respectate reciproc. Sunt de parere ca arborarea drapelelor depinde de situatie. O minoritate nu se poate astepta la arborarea permanenta a drapelului minoritatii la Cotroceni. Insa de ce sa nu fie posibila arborarea drapelului Romaniei langa drapelul Transilvaniei, Moldovei, judetului XYZ etc., daca presedintele de stat are o intalnire oficiala cu reprezentantii respectivi? De ce sa nu fie posibil, ca la Casa Alba din SUA sa fie arborat langa drapelul SUA – temporar, ca semn de respect – si un drapel al indienilor?
Am citit legea 75/16.07.1994. Consider ca este prost formulata, asa cum sunt formulate multe texte ale legislatiei romanesti. Confuziile incep deja la titlu: „Lege (...) privind arborarea drapelului (...), intonarea imnului (...) si folosirea sigiliilor cu stema Romaniei de catre autoritatile si institutiile publice”. Legea se adreseaza, potrivit titlului, catre autoritatile si institutiile publice, nu la persoane private sau juridice. Oricum: Legea nu interzice portul drapelului Romaniei sau a unui steag strain, de exemplu la un meci de fotbal, la o demonstratie etc. „Drapelele altor state [!] se pot arbora pe teritoriul Romaniei numai impreuna cu drapelul national si numai cu prilejul vizitelor (...) de stat, (...) al unor festivitati si reuniuni internationale, pe cladiri oficiale si in locuri publice stabilite (...)”. Foarte restrictiv!
Fac comparatia cu legislatia din Germania, unde scrie expres ca: Din partea Federatiei nu exista reguli in privinta folosirii drapelelor straine de catre persoane private sau firme. Cetatenii sau firmele sunt in principiu liberi sa decida, carui stat vor sa-si manifesteze simpatia prin arborarea publica a drapelului strain. Restrictii sau interdictii sunt posibile din partea statului strain. In caz de dubiu se recomanda sa se ceara lamuriri la reprezentanta diplomatica a statului, a carui drapel persoana privata sau firma doreste sa-l arboreze. Cine indeparteaza, distruge, deterioreaza (…) drapelul unui stat strain (…), va fi pedepsit cu pana la 2 ani de inchisoare sau cu amenda (de bani).
Pt. cine vrea sa citeasca sau sa se uite la poze:
http://www.protokoll-inland.de/PI/DE/Beflaggung/beflaggung_node.html

Mai oameni buni,tot vorbiti dar poate nu vedeti esentialul...Vorbesc acum in nume propriu.Nu ma deranjeaza stagul acelui tinut...mi se falfaie de el,sincer.Dar...e o mica problema aici.Atata timp cat acel steag este arborat pe calidire oficiale din secuime alaturi de drapelul Romaniei este ok.Cand apare alaturi de drapelul Ungariei iar drapelul Romaniei lipseste cu desavarsire din acea zona deja suna putin diferit.Aici e buba.Nu mi se pare normal ca intr-o zona a Romaniei,indiferent care ar fi aceasta sa fie arborat steagul altei tari,sa fie intonat imnul altei tari,sa se face diverse manifestatii sau procesiuni sub stindardul altei natiuni ca si cum ai trai in alta tara.Asta e deranjant,faptul ca secuii considera ca,practic nu apartin Romanie ci Ungariei si fac tot ce le sta in putere sa demonstreze acest lucru,in primul rand lipsa simbolurilor tarii careia ii apartin aceste doua judete,respectiv Romaniei.

Tot se repeta de crimele ungurilor, exista si pagini dedicate, sunt extrem de grave, nu stiu toate detaliile, dar e posibil sa fie crime ale unor grupuri, divizii maghiare, nu un ordin de stat al armatei. Adica niste infierbantati ca multi altii, cum are fiecare popor mai ales pe timp de razboi, cand crezi ca ai tot dreptul sa-ti faci dreptate singur. E rau ca lumea e inca crescuta in ura, trebuie sa gasim punti de dialog si sa acceptam si iertam reciproc, noul pericol al lumii moderne e altul, globalizarea si expansiunea islamismului radical in Europa, posibil harta lumii se va schimba din nou, imigrantii ajung sa devina majoritari in orase ca Rotterdam, lumea incepe sa aibe noi probleme, nu secuii si cine a descalecat primul, dupa principiul asta daca nu ma insel celtii au fost inaintea dacilor, ceea ce inseamna ca pamantul tarii noastre ar putea fi revendicat de irlandezi. Daca noi promovam ura fata de zeci de romani civili romani masacrati de maghiari in WW2, repet, lucru extrem de grav, ce ar trebui sa faca ucrainienii in legatura cu masacrul de la Odesa comis de romani, ah aia erau evrei ucrainieni, "suboameni" si e o facatura bineinteles, iar Antonescu e mare erou national ca a permis uciderea a mii de oameni. Suntem nedrepti, la fel de nedrepti ca ungurii si ca multe alte popoare ce se hranesc din ura si minciuni http://ro.wikipedia.org/wiki/Masacrul_de_la_Odesa

Nu am inteles si nu voi intelege niciodata, de ce guvernul Romaniei se amesteca detaliat in administratia judeteana si locala. In primaria unui orasel din Texas se arboreaza steagul national ("Stars and Stripes"), steagul statului Texas, steagul judetului (county), steagul orasului si eventual diferite steaguri, care reprezinta comunitatea. Primaria unei localitati din Germania poate arbora orice steag, in afara de steagurile rezervate (!) autoritatilor si oficiilor federale sau de tara (Land). In Germania, intr-o localitate cu populatie cu statut de minoritate nationala, primarul nu indeparteaza steagul minoritatilor. Centralizarea a la Romania nu-mi place. Cred ca este nevoie (si) de reforme administrative (nivel national/regional/judetean/local).

Simplu : Texasul nu vrea segregare , oraselul ala nu e sustinut , sa zicem de Anglia , ca sa isi castige autonomia fata de SUA si , mai ales , oraselul ala nu se solidarizeaza si singularizeaza pe temeiuri etnice .
La nemti la fel , abia s-au unit , nu vcauta sa se " autonomizeze ".

Hai sa nu ne dam dupa cires , nu steagul este problema ci faptul ca arborarea steagului secuiesc este privita ca unul dintre pasii marunti pe care ungurii vor sa-i faca pentru a obtine pana la urma Ungaria Mare .
E vina ungurilor din sec 17-20 , a romanilor si ungurilor din anii 1918 - 1944 , a Ungariei de acum care se declara revizionista , a " Romaniei Maria " lui Vadim T. care a radicalizat romanii , a nesabuintei tuturor politicienilor romani si unguri , de aici ori din Ungaria .

Si pana la urma este vina noastra ca nu punem mana pe bata sa le aratam ce au de facut daca tot s-au ales si vor sa conduca tarile astea .

Peste 50 % din populatia statului Texas se compune din diferite minoritati: origine hispanica (ca. 35 %), germana (11 %), irlandeza (8 %), engleza (7 %) … Texas a fost parte a Mexicului pana in 1836 (sursa: Wikipedia). Chestia cu minoritatile nationale autohtone (bastinase) din Germania nu are treaba cu unirea Germaniei (danezi, frislandezi, sorbi etc.). De exemplu: In districtul (judetul) Frislanda de Nord se vorbesc 2 limbi oficiale (5 limbi traditionale); in Tara Sorba limba oficiala langa germana este limba sorba. De dialecte nu mai discutam.

1 - In chestia cu Texasul : ai auzit tu ca mexicanii americani isi iau cetatenie mexicana ? Parca am citit ca mexicanii din Mexic alearga cum pot peste granita sa stea in America . Si ai citit tu vreodata undeva ca ambasadorul Mexicului s-a adresat guvernului USA cerand sa ii lase pe mexicanii americani sa isi ia autonomie culturala ori teritoriala daca asta vor ? Cand o sa auzi asa , accept ce ai scris .

2 - Nu vorbeam de minoritatile etnice germane ; ziceam ca la ei sentimentul unitatii nationale este inca puternic pentru ca abia s-au reunit deci nu pot fi un exemplu bun cand se vorbeste despre segregare .
Si apoi , in Harghita si Covasna ori in Mures , nu se vorbeste OFICIAL maghiara ? Pai atunci inscrisurile bilingve eliberate de primarii ce sunt ?

exista o lege pentru arborarea acestor steaguri. pana este schimbata, trbuie sa o respectam. un om rezonabil accepta astfel de steaguri locale, insa nu accepta ca steagul national sa nu existe sau sa fie inaltat mai jos decat un steag local. asta e neacceptabil. la fel si cu imul! canti imnul national, il respecti, apoi poti sa canti orice daca e civilizat.

Interesant ca pe fiecare portal sunt zilnic zece articole despre isteria steagurilor, iar despre comemorarea mortii lui Cosma nu este nici macar unul, iar "salbaticii" "barbarii" "iredentistii" de unguri tin o comemorare de doua zile la Veszprem.

Toate ar fi bune si frumoase daca.... daca acest "Tinut Secuiesc" ar exista intradevar. Tinutul secuiesc este o inventie a iredentistilor maghiari cu scopuri electorale. La ultimul recensamant s-au declarat 150 de persoane ca fiind secui. Deci...

Dacă ai puțin timp liber te rog să faci o vizită la biblioteca din localitatea unde trăiești,înprumută volumul: Însemne heraldice și numismatice de pe teritoriul Romăniei,editat de Academia Română,și după ce ai răsfoit cartea atunci vino înapoi și povestește aici ce ai văzut.....dacă Tu ești mai deștept decât academicienii atunci să dizolvăm Academia Română....o să găsești acolo stema și drapelul secuilor,ba și stema județului Secuieni !!!! care exista în nordul actualului județ Buzău,în vechiul Țara Romănească....

Te inseli profund! Tinutul Secuiesc a existat din totdeauna. Pe la anul 1000 E.N. se numea "Terra Sicullorum" (Pamantul Secuilor). Eu m-am nascut in Sfantu-Gheorghe si absolut toata lumea spunea "In Secuime". Targu Mures era un fel de capitala a Secuimii. Ceausescu a si reimpartit in diferite regiuni, si a numit tinutul Secuiesc, "Regiunea AUTONOMA Maghiara."

Eu mai am un atlas geografic scolar, de pe timpul Republicii Populare Romania, und scrie "Autonoma Maghiara".

ps daca oltenia e un tinut ,regiune atunci si zona in care traiesc secuii este tinutul secuiesc

Olttenia exista? Ei nu-s romani? se zice oltenia? Secuii sunt maghiari asa cum oltenii sunt romani.
Secui ca si nationalitate au inventat romanii ca sa reduca numarul maghiarilor considerind pe secui ca nus maghiari.

Partial ai dreptate : zona locuita de secui ( fost sau prezent locuita ) poate fi numita regiune ori tinut si , da , secuiesc . Asa este corect !

Nu ai dreptate ca secuii au fost maghiari > N-au fost dar au fost maghiarizati . Nu zic eu ci documentele ungare .

cand romani su..g s ula boz ilor ca tine!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Poftim cultura!!! Asa vrem s-ai ajungem din urma pe cei din vest. Cu asa gandire mai bine sa raminem Balcanici, ne sta foarte bine.

pentru rromanashii verzi: pute da-i caldutza, este? e raioasa dar tine coada sus si e a noastra, asa-i? :)))

Apoi deh , nu-i vina ta ca asa-i mata ! Da' macar n-o mai face de ras sa spui la toata lumea cum arata !!!!

Korekt si Sergiu Dusu se pare ca is pe ceva stat de plata la verva si timpul alocat improscarii cu noroi indiferent de ce zice Dl Gherman.....stat de plata de peste gardul carpatic clar....
Mai hoo mah fratilor....degeaba incercati o invrajbire artificiala intre unguri si romani ca nu prea mere treaba.....Vorba lui Calin Lazurean....fum....

nu toata lumea se prostituiaza ca gherman , nu sunt pe statul de plata al nimanui, lucrez pe cont propriu, sunt roman din Banat ( administratorii pot verifica ip si pot afla si localitatea), am mai multe clase ca multi care latra aici, am vizitat lumea in lung si lat, asa ca vorbesc dintr-o perspectiva diferita si nu pot sa fiu de acord cu tembelii care nu vad nimic in fata ochilor, desi mie greata sa mai intru aici, o fac pt ca ma doare sa vad cum se ingroasa LISTA TRADATORILOR DE TARA, pentru bani nu pentru idei.

problema nu e acordarea autonomiei pentru secuime, ci PRECEDENTUL pe care l-ar crea: pe drept si-ar revendica imediat TOATA TARA ROMANEASCA acelas statut! Incepand cu Maramures, Crisana, Banat, Tara Barsei, Oltenia, Muntenia, Moldova, Bucovina si te mai miri cine, ar dori sa fie la fel de autonomi, ca secui. Doar ca prin aceasta FEDERALIZARE s-ar muta DECENTRALIZAT sursa de spaga a paturii politice bucurestene - IN PROVINCIE!!!

Vecine din banat, esti "banatan din mosi stramosi" ?
Nu prea-mi vine a crede, nu prea se gandeste asa in Banat ( cu mici exceptii)
sau ai fost macar secretar UTC ?
Iar referitor la clase - consulta DEX-ul: "se prostituiaza ".....NO COMMENT !
Nu e nevoie de clase, ci "clasa"...............

Janos, mai citeste inca odata ceam scris, nu te mai fa ca nu ai inteles ceam scris, incearca ( daca ai capacitatea cognitiva necesara) sa comentezi la subiect, eu am spus ca nu toata lumea se prostituiaza ca gherman sabin sau tu sau altii ca tine (maghiari 100% de obicei).
Sunt banatean la a treia generatie deocarece hortistii tai de suflet neau izgonit dupa 1940 din satul nostru de langa Reghin si a trebuit sa fugim in Banatul romanesc sa scapam de ororile facute de ei.
Apropo, eu aici in Banat, nu prea am vazut unguri, iar romanii care sunt nu vorbesc de autonomie sau secesiune, asa ca taci dracului din gura si saliveaza la delirul epic a lui gherman platit de budapest.

Segiu dusu: mai întâi de toate, aşa plătit de Budapesta cum mă crezi tu, eu ştiu să scriu româneşte şi tu nu. punct. şi pune mâna pe carte

D-le Gherman, de ani de zile (peste 15) fac urmatoarea afirmatie:
Cea mai mare densitate de juristi pe metru patrat e in vamile din vest. Orice p***a de vamoi s-a dus la Herculane turist si s-a-ntors jurist ( cei ce ma cunosc au auzit-o de sute de ori, chiar si cei in cauza !)
In zia de azi, clasele lui dusu se pot rezolva simplu. Poti obtine "clase" fara numar, fara numar.......
Aici in vest experienta-i "vasta". (Vezi fostu' ministru de interne si altii)

"Când e vorba să ne lăudăm, ne ia Dumnezeu minţile şi afli despre noi ba că am inventat cea mai veche scriere din lume, ba motoru' cu aburi, ba că viteji şi drepţi ca noi Herodot n-o mai văzut pe pământ."
Ce coincidenta! N-ati stiut ca si noi, maghiarii am inventat cea mai veche scriere din lume? Si mai e o gramada de lucruri la fel de spectaculoase la care noi, si numai noi avem rezultate NEMAIPOMENITE. :)))
Da, inteleg exact ce scrieti. Ma scutura frigurile cand aud pe oameni vorbind asa, in general, explicand de ce SUNTEM NOI (la plural!!!) cei mai buni ca uite cate medalii am primit(pl!) la jocurile olimpice! Dupa parerea mea poate cea mai mare problema e cand nu fac oamenii efortul sa observe cum e in LUMEA REALA despre ce vorbesc. Ca daca ar face, ar gasi rezultate surprinzatoare: nu exista asa ceva ca ungurii fac, vor asta si asta, ca ungurii sunt asa si asa... Si am impresia ca situatia e exaci la fel si cu romanii. Si cu toate popoarele. Persoanele sau gruparile fac, vor, se gandesc, si nu popoare.

Exact ca in "conflictul" izbucnit de cateva zile, daca s-ar uita atent ar putea descoperi unguri de tip1. - politicieni din Ungaria care trec granita vrand sa castige voturi si care cred ca aparteneta la acelasi (ce ironie! -) natiune! (tot notiune colectiva, vaga si periculoasa daca naste pluraluri de tip- citeste mai sus) le da dreptul de a se amesteca in treburile altora si relatiile lor; unguri de tip 2. - transilvaneni care cred ca afisarea steagurilor secuiesti se poate realiza numai prin sfasierea tricolorului romanesc, oameni ale caror actiuni dauneaza ungurilor de tip 3. - transilvaneni care cred ca folosirea steagurilor regionale ar trebui sa fie firesc si in circumstante normale n-ar trebui sa deranjeze pe nimeni. Ca nici ei nu au obiceiul sa sfasie steagurile si sa spanzure eroii altora.
De asemenea, ar putea distinge si mai multe tipuri de romani, romani de tip 1. care necunoscand cu adevarat viata din Transilvania, sau, din pacate, avand experiente cu ungurii de tip 2., cred ca steagurile, sau orice fel de manifestare a identitatii maghiarilor transilvaneni reprezinta o amenintare pentru romani (transilvaneni sau romani in general). Din acest punct de vedere, si actiunile maghiarilor de tip 1. par sa dovedeasca realitatea amenintarii si situatia le ingrijoreaza; * romanii de tip 2, care prezinta asemanari infricosatoare cu maghiarii de tip 2. . Acesti romani se simt fericiti ca in sfarsit au dovada ca balaurii exista si prind orice ocazie sa lupte putin impotriva lor. In consecinta, romanii de tip 3., cu gandire europeana, toleranta, probabil cu experiente cu maghiarii de tip 3., isi exprima opinia si in schimb primesc furia si acuzatiile romanilor de tip 2, si in unele cazuri, de tip 1.

*din pacate, majoritatea maghiarilor de tip 3. cred ca nu este necesara comunicarea unei imagini reale a maghiarilor transilvaneni spre romanii de tip.1 , crezand ca lucrurile sunt evidente asa cum sunt si nerealizand ca manifestarile care, pentru public, fac evidente pe distinctiile intre unguri de tip 2 si unguri de tip 3 sunt toate in maghiara, asa ca romanii de toate tipurile care nu vorbesc sau citesc maghiara nu le pot intelege.

D-le Gherman, ar fi fost necesar ca pana la varsta aceasta sa fi invatat un lucru elementar : Daca vrei respect, intai respecta tu ! Sincer, eu de azi renunt la a va mai citi, sincer, cred ca aveti o problema...

Mr. Z: răspund numai şi numai pe măsură. nu cred că respectuos înseamnă să te ştergi de zoaiele pe care ţi le aruncă în cap cei ascunşi după anonimatul confortabil şi apoi să zâmbeşti ca si cum nu s-ar fi întâmplat mare lucru. dacă citiţi sau nu, e libertatea dumneavoastră şi "până la vârsta asta" ştiţi singur cum s-o evaluaţi

So trezit aparatorii "DE TARA SI NEAM" (preluat de la Segiu dusu) ca-i bai, ca vin ungurii, si secuii si pleaca cu tara si neamu roman.
Da la Nusfalau ce dracu so mai intamplat (de la korekt)? Si in Huedin? Parca acolo i so dat in cap la o (una bucata) popa (nu e bine), da restu (tat de la korekt)?
"un criminal horthyst ca Nyiro Joszef... ungurii, fireste - ca secuii doar falfaie steagul! Deci criminalii de razboi dovediti, care au omorat cu patima romani" Ce stii tu despre el? Ai citit ce a scris? Poti sa-mi spui si mie unde si cine a dovedit orisice despre el? Cica "au omorat cu PATIMA", adica un scriitor, ba poate o scris cu patima, si de fapt a facut-o, are o descriere superba despre relatiile dintre romani si maghiari, care in comditii normale se lupta impreuna sa treaca peste greutatile vietii, da vin niste tipi de prin bucuresti, si pacea e intoarsa pe dos, se omoara intre ei, de parca ar fi fost dusmani de 1000 de ani.
Si pentru Sergiu dusu, referitor la intrebarea pusa "stii care e soarta tradatorilor in general?". Da ma, io stiu, sunt alesi presedinti de tara sau prim ministrii!
Si amu puteti sa clickuiti pa aia rosie cu degetu-n jos, ca io va arat degetu in sus, da ala din mijloc!

La 8 septembrie 1940, în comună Nușfalău-Sălaj, trupe ale armatei maghiare cu sprijinul unor localnici comit un masacru împotriva civililor români. Sunt torturați și uciși 11 oameni din satul bihorean Almașu Mare (două femei și 9 bărbați), aflați în trecere prin Nușfalău.
Nu citesti cum trebuie. Nu ziceam despre Nyiro Joszef c-ar fi ucis personal pe cineva. El a fost "doar" un erou fascist, decorat personal de Horthy, care a instigat la ura si crima in publicatia Magyar Ero (stiu si despre activitatea lui in partidul "Crucea cu sageti", apoi in HMH - a fost un mielusel talentat, ce mai).
In schimb, de prietenul lui, criminalul dovedit Wass Albert, numai de bine. Am scris ceva mai jos, nu ma repet. Si cum iti folosesti digitatia te priveste personal, nu impresionezi pe nimeni.

pe mine nu ma intereseaza ce steag falfaie si pe ce institutie, eu tot la fel voi dormi la noapte, PROBLEMA e cum interpreteaza unii acest lucru, faptul ca o tara mediocra precum ungaria (produce rosii, castraveti cucuruz si filme porno) se foloseste de acest aspect in campania lor electorala.
Tradatori de neam si tara sunt pt mine orice persoana care fac rau acestui popor, indiferent de calitatea lui ocupata (politician, ziarist, afacerist, ***EDITAT*** , ***EDITAT***, roman, incult, supercult, pictor, camatar, etc.)
Ma gandesc la guvernele in care aveau ministri UDMR, de ce nu a alocat bani pt Transilvania? Tot latra gherman ca Bucurestiul e calic cand vine vb de bani, le da la 'saracii' din Moldova ( care sunt plecati mai toti afara la munca si produc muuuuuuuuuuuuult mai mult decat putorile din secuime), lasa ca se vor face regiunile CARE VOR AVEA ACCES DIRECT LA FONDURILE UE fara interventia Bucurestiului, atunci sa vad ce mai latra gherman despre autonimia pe criterii economice.

Poate ca Ungaria produce doar castraveti, cucuruz si filme porno .. DAR industria porno din Ungaria aduce si zeci de milioane de EU la buget. In Romania nu producem cucuruz si castraveti deoarece e mai simplu sa importam, in timp ce fetele noastre se vand ieftin pe videochat alaturi de moldovence...

Domnu Gherman, poate nu a-ti observat, dar cineva v-a hackuit pagina (poate chiar din interior?!)...Orice click pe "Thumbs UP" incrementeaza cu 2 sau 3 (minim atat am observat eu..) poziti si "Thumbs Down" ...ia intrebati pe admin ce se intampla.......poate chiar stie ;-) si evident..probabil functioneaza si invers...in functie de continutul si mesajul editorialului....

Update> Va este dirijat exact cum am presupus..dupa continut..daca continutul editorialului nui convine celui care masluieste....tot ce este cu Down este incrementat mult peste cele cu UP....mai mult decat atat...daca dai click pe UP si dupa aia pe Down...mai poti face faza asta de cate ori vrei ..pana nu te saturi...

ioan ianos: ha ha ha, am văzut, like-urile merg invers şi s-au pornit si postacii de partid.

Ma Sabine iar vorbesti dupa ureche. "Culorile Steagului Ţinutului Secuiesc coincid cu drapelul judeţului Covasna, albastru-auriu, care a fost adoptat prin hotărâre de guvern" Asa si: ce-i cu asta? Ca nu a scos nimeni steagul Judetului Covasna. Hotararea instantei de judecata ai habar ce cuprinde sau te iei dupa ce-a zis Sabina blonda? Si de unde ai scos-o cu miile de familii romanesti imburdate intre Gheorgheni si Miercurea Ciuc? Mai precis unde au fost imburdati?

Auzi Ghermane ce te-a intrebat omu' cat de democratic cu putinta: Unde au fost imburdati romani intre Gheorgheni si Miercurea Ciuc?

Sabine, o ții ca gaia-mațu. OK, stim cu totii deja ca te-ai saturat de Romania. Ca si Eva Maria Barki, de altfel. Si multi altii, adeptii teoriei pasilor mici. Incepand cu degetul si terminand cu toata mana. Ca doar mamaliga nu explodeaza. Ce nu intelegi tu si cei ca tine e ca romanul ardelean poate ierta, dar nu uita. Salajenii din Ip si Treznea n-au uitat. Nici cei de la Nusfalau. Din Huedin si pana in Moisei. Si anul trecut sa vrea sa-l ingroape cu onoruri in secuime pe un criminal horthyst ca Nyiro Joszef... ungurii, fireste - ca secuii doar falfaie steagul! Deci criminalii de razboi dovediti, care au omorat cu patima romani, nu numai ca sunt considerati eroi, li se mai ridica si monumente - unde? La locul faptei, in Transilvania. Pai daca asta nu-i sfidare, atunci ce mai e? Daca le zici ceva, iti replica mieros ca asta nu-i un comportament demn de cetatean european... Oricum, in 15 martie nu vezi in secuime dacat un singur tricolor: ros-alb-verde. Cum zic ei: Nem! Nem! Soha!

Nu contesta nimeni ororile facute de niste descreierati din armata hortysta. Crime au fost de ambele parti nu neaparat in aceleasi locuri si nu neaparat de aceeasi intensitate (nu dispun de instrument de masura suficient de precis pentru a evolua corect situatia si nu ma pot lua dupa vorbe. Trebuie respectat principiul "AUDIATUR ET ALTERA PARS")
Parca se snopeau "fara numar, fara numar" ostenii lui Napoleon cu ceilalti, condusi de Wellington ca dupa 100 si oleaca de ani sa apara Dunkuerque. Pot da mai multe exemple. Calea pentru rezolvarea divergentelor nu este sa porti ura si dusmanie ci sa gasesti solutii ca fiecare dintre noi, locuitorii acestei tari s-o duca mai bine.
Onorabile korekt, ca sa repeti la infinit "m-am saturat de romania"-trebuie sa intelegi ce a vrut d-l gherman sa spuna cu aceasta expresie. E liber sa plece, sunt liber sa plec, dar nu asta-i solutia!
Si eu m-am saturat de instabilitatea legislativa, de "tunurile" baietilor destepti, si mai ales de "furaciunile" cotidiene - incepand cu cantarele masluite din piata si pana la "mica atentie" oferita vre-unui ocupant de functie vremelnica de dupa ghiseu.
Acestea sunt meritul/vina secuilor? a ungurilor ? a steagului lor ? a bozgorilor? a miticilor ? a televiziunilor ? sau a onor clase politice care reprezinta Romania, de la care s-a molipsit si "boborul"
deci: M-AM SATURAT DE cele enumerate mai sus care se regasesc in ROMANIA.
Sa fiu corect: unele sigur se regasesc si in alte locuri - nu stiu in ce masura/intensitate ("tunurile" sau aranjamentele din culise ale clasei politice) dar "furaciuni" de gen: furtul de cablu de semnalizare , de sine Cai Ferate, greutati masluite pe cantar, nu prea au fost cunoscute de partea asta a Carpatilor, chiar daca suntem "amestecati":-in podisul Transilvaniei cu sasii (de aproape 800 de ani)-in Banat cu sarbii si svabii (500 respectiv 300 de ani)
Divergente au fost si vor fi dar trebuie sa evitam sa ne-njunghiem intre noi. Acuma, taranul zice:"cand doi se bat, al treilea castiga" romanii ziceau "divide et impera". Parca rezultatul e acelasi. Poporul "se razboieste" si baietii destepti isi fac treburile nestingheriti.....

Ioane, crimele in timp de razboi sunt prezente peste tot, nu numai in Romania. Razbunari sunt de ambele parti. Insa de aici si pana la a ridica monumente unor criminali acum, la 60 de ani dupa acestea si pe teritoriul unui stat unde s-au petrecut, e cale lunga.
In 1919, armata romana i-a scapat pe unguri de Bela Kun si de comunisti, ocupand Budapesta. Nu stiu sa fie vreun monument ridicat de romani in Ungaria care sa aminteasca de faptul ca peste 3500 de soldati romani au pierit in acea campanie.

Onorabile, de ce tii " ca orbul de bata" ca romanii sunt "cei mai......(buni, viteji, inventivi, etc)" iar ceilalti sunt nulitati ?
Acelui poet secui poate vor sa-i ridice statuie pentru poeziile sale, nu pentru ceea ce a fost/facut in politica. Oare Iorga ce a facut in politichie ? a fost "fata mare-n bordel" ?
Istoria este interpretabila pentru ca este imposibil sa se conoasca toate detaliile.
Hai s-o luam altfel: ambele razboaie mondiale le-am inceput de partea nemtilor......continuarea o stii. Bravii soldati romani au eliberat Budapesta, au murit cu miile in Slovacia, etc.
Dar detaliile le stii ?
Am avut 2 unchi- (pe vremea aceea nu se conosteau intre ei, si nu stiau ca o sa-mi fie unchi ) care au participat in cel de-al doilea razboi mondial de la cotul Donului pana la Zilina - de partea aliatilor. Informatiile de la acestia difera fata de ceea ce ni s-a "servit" la orele de istorie.
Citind postarile tale, pare-mi-se ca ori "vaccinul" cu care ai fost servit la orele de istorie e prea puternic ori practici "cunilingus politic"
Supun atentiei si comentariului tau urmatoarea intrebare:
CARE-I TARA , ce in 42 de ani a schimbat 5 imnuri ? ( "Traiasca Regele, Te slavim Romanie pamant parintesc, Tricolorul, Tricolorul "bis" si Desteapta-te Romane)
Atunci, hai sa fiu suparat pe unguri ca nu au schimbat imnul de la Kosuth incoace
Nu-i iubesc ( cu exceptia babgulyas, halaszle, Kalman, Lehar) si nu mi-s in stare sa le-nvat limba dar ii respect si intotdeauna voi cauta un numitor comun in relatiile cu ei, care sigur pot fi guvernate de bunul simt ( spre deosebire de furaciunile dambovitene)

Doar atat : nu stii istorie !!
NU " ambele razboaie le-am inceput de partea nemtilor ..." E dovada de incultura .
Carol I vroia asta dar a murit inainte de beligeranta iar Ferdinand a intrat de partea cealalta ( ca asa vroia nevasta lui si aia de-i erau prin preajma ) .
Apoi , de tradat in al II - lea , a tradat UN NEAMT , adica Conu Mishu Intailea !!!!
Miticul aflat la conducere ( Antonescu - nici el usa de biserica ) vroia sa-si tina cuvantul da' uite ca Maniu si ailalti il conving pe rege sa - l aresteze , sa-l furnizeze fedeles comunistilor si apoi sa-l si execute !!!! Ei ? Ce zici ??
Si daca nu stii macar atat de ce as pune eu baza pe judecatile tale ????

Stimabile, arata-mi unde am scris "ca romanii sunt "cei mai......(buni, viteji, inventivi, etc)" iar ceilalti sunt nulitati ?" Nu stiu de unde ai scos asta!? Am dat doar exemple din fapte istorice. Atat. Ca exista "istorii" alternative, nu neg.
Te rog nu emite aprecieri perverse referitoare la activitati politice etc - cred ca nu pierdem timpul scriind aici pt a jigni pe cineva daca parerile nu corespund.
Repet: pt faptele facute de romani nu s-au ridicat statui in Ungaria. Arata-mi o statuie in Budapesta care sa fie in cinstea romanilor eliberatori de comunism ai Budapestei in 1919. Insa maghiarii continua sfidarea ridicand recent statui unor personaje bivalente de genul lui Wass A. Sau cum zice omul din popor: pt unii muma, pt altii ciuma. Nu m-ar deranja deloc, daca nu s-ar folosi 2 masuri.
Exemplul tau e prost ales: Iorga n-a fost declarat criminal de razboi, sau e ceva ce nu stim si ai descoperit tu? In plus, cotul Donului a fost in ww2. E din alt film, turnat cu 23 de ani mai tarziu fata de evenimentul amintit de mine. Banuiesc ca nu ai avut si un alt unchi care sa-ti povesteasca cum a fost in ww1.
Ca sa inchei cu polemica, oricum e transparent totul: "se fac doar jocurile lui Viktor Orban si ale unor politicieni din Secuime sau de la Bucuresti. Ei castiga, doar bunul simt are de pierdut." De acord la final, sper.

@korekt
1) pentru ce vor sa-i ridice statuie respectivului ? pentru poezie sau pentru atrocitati ?
2) daca nu cunosti istorie...."si tacuisses, philosophus mansisses".
a) Intr-adevar Iorga n-a fost declarat criminal de razboi dar Antonescu a fost la ambele extremitati (erou-criminal-iarasi erou..... nu stim ce-o fi in viitor, cum va interpreta clasa politica...)
L-am dat exemplu pe Iorga pt ca a fost un mare om de cultura si a facut politica ! Pentru unii a fost criminal ( nu neaparat el personal ci regimul pe care l-a condus) pentru altii erou.
b) Acel exemplu a fost din 2.WK sau WW 2 (daca vrei sa-i zici in eng nu in germ). Vrei sa zici ca in 2.WK nu a murit niciun roman la eliberarea Budapestei ?
Dar, atat la Budapesta cat si la Odessa s-o fi dus de bunavoie ? (in ordine inversa...)

Dacă tot ai pomenit de atrocităţile comise de maghiari, hai să-ţi amintesc şi eu câteva: la Huedin în 1944 au fost omorâţi şi maghiari, la Aghireşu au fost omorâţi 21 de maghiari şi un soldat german şi aruncaţi într-o râpă în pădure şi astupaţi cu frunze uscate. Singurul martor a fost un cioban analfabet şi care a fost scos retardat de către tribunalul din Craiova, unde -vezi Doamne- sa judecat cazul. Astfel că în lipsă de probe, cei acuzaţi de crimă au fost lăsaţi în libertate. Însă în sat le ştia toată lumea şi atunci când murea unul dintre ei, clopotele bisericilor maghiare (este o tradiţie în Aghireş să se tragă clopotele în toate bisericile, indiferent cine a murit- alt obicei transilvănean sic!) au rămas mute. Mai trăeşte unul dinte "ghilcoşii" cum sunt numiţi în sat, chiar de români. Deci cine pe cine? Nu crezi că ar fi cazul să lăsăm vorbele de acest gen şi să vedem ce ne uneşte, în loc să ne urâm?

Ce sa mai zici, atata timp cat in zilele noastre criminalii sunt considerati eroi si li se ridica monumente de genul celui lui Wass Albert ridicat de catre secui in Ardeal - de retinut, in centrul Odorheiului Secuiesc, in Parcul memorial! In Transilvania mai exista statui ale lui Wass, ridicate de comunitatea preponderent maghiara: într-o biserica din satul Lunca Muresului (jud. Mures) si in curtea bisericii romano-catolice din Reghin. Un criminal dovedit ca a ucis 14 romani are statui in Ardeal !
In plus, Marko Bela a câştigat acum mai bine de un deceniu dreptul de a tipări în România, la editura Mentor, la care era acţionar, volume întregi de poezii de-ale lui Albert Wass. Mai mult, Attila Verstoy a înaintat în 2002 procurorului general al României o cerere prin care solicita, în numele urmaşilor lui Wass, reabilitarea oficială a acestuia.
"Deci cine pe cine? Nu crezi că ar fi cazul să lăsăm vorbele de acest gen şi să vedem ce ne uneşte, în loc să ne urâm?" ...despre asta ziceai si tu, nu?

Corect! Ungurii sunt pentru noi ce sunt albanezii pentru Serbia, doar ca noi suntem mai destepti ca aia sa nu ne lasam dusi de nas. Gherman e o cauza pierduta, exact cum zicea cineva la un alt articol al lui, e cap de afis pe LISTA TRADATORILOR DE TARA SI NEAM.
Apropo Ghermane, stii care e soarta tradatorilor in general?! Nu te mai baga unde nu e de tine, scrie carti pentru copii, viziteaza Ungaria, scrie articole de calatorie, mergi la lacul Balaton si bronzeaza-ti chelia mongoloioda, lasa-ne ca mai sunt si oameni demni in tara asta si cu mai multa cultura decat tine, un umil slugoi!

Sergiu dusu: pentru că m-am săturat de jignirile a tot felul de anonimi: da, Sergiu dusu, o s-o vizitez pe mama ta ca să nu se mai repete numele şi destinul unuia ca tine. bine-i? acuma dă-i un telefon: o să răspund chiar eu

spurcat om poti fi ma gunoiule .

Mult fum, dati cu fum asa spune stapanirea catre o parte din media. Ca sa ne ascumdem si sa "trecem" amaratul de buget ca sa nu ne vada si sa ne-auda nimenea. Pai nici in tarile unde se mananca 3 banane pe zi nu-i asa jale ca la noi. Acusi ne punem martisoare in piept si noi n-avem buget. Mai tin minte pe unu, de-l impuscaram de Craciun, ca din cand in cand ii venea un gand cu ungurii care vor sa ne ia ce-i a nost. Acuma, astia rosii, ce-si spun pesedei, nu vor sa recunoasca ca tocmai impuscatu si cu banda lui de comunisti or fost aia de-or infiintat regiunea autonoma (cauta numai pe wikipedia - regiunea autonoma maghiara - ii si o poza faina acolo cu Nea Nicu) si dau cu fum...Dar asa se intampla cand tu copiezi (mai nou se zice plagiezi) in loc sa inveti si sa-ti faci singur tem(Z)ele. Hai sa dam cu fum...

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide