Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Marţi, 05 Feb. 2013, 12:52
18
28651

De ce nu ne iubesc europenii

Italienii ne-au vărsat în cap lături şi zoaie. Nemţii se plâng că le-am invadat oraşele. Englezii se gândesc la campanii împotriva românilor (şi bulgarilor) cărora le-ar trece prin cap să vadă Londra. Aproape jumătate dintre polonezi nu vor să audă de noi. Până şi bulgarii, colegii noştri din coada sondajelor, arată că pe podul de la Ruse gropile-s de cinci ori mai multe la noi şi taxele-s de cinci ori mai mici la ei.

de ce nu ne iubesc europenii
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

 

De câte ori citesc vreo suduială în presa străină, fără să vreau îmi vine în minte entuziasmul tuturor din '89: cum scriau fain, că Dumnezeu vorbeşte în sfârşit limba română, cum puneau poze cu noi în marile gazete, fericiţi că libertatea face rating.

Am stat miraţi şi încântaţi de cât de băgaţi în seamă eram.

Apoi repede-repede ne-am curvit. Ăia care am mâncat salam cu soia i-am băgat în mă-sa pe ăilalţi. Au venit vechii prim-secretari şi ne-au asmuţit unii pe alţii şi noi am fost bucuroşi că pumnul şi ranga ne sunt utile – şi ce şuturi în cur şi-au mai luat intelectualii, îţi aminteşti? - şi ei au plecat şi IMGB făcea ordine.

Noi ne-am mulţumit cu banane la liber, ei amuşinau noua lor Românie.

Nici acuma nu ştiu dacă noi chiar ne-am dorit despărţirea de comunism sau voiam doar un comunism mai suportabil, unul care să miroasă a tocană.

Când europenii descopereau economia privată, noi lucram la stat şi ne luam concediu medical ca să aducem blugi din Turcia. Am urât patronii că ne puneau la muncă şi marele vis a fost, o bună perioadă, să fii tu ăl mai mare şef peste sindicat – să nu te poată da nimeni afară şi să poţi să sudui afacerea patronului şi dacă ai chef de lucru şi dacă n-ai.

Dup-aia am descoperit, noi românii, mirajul occidentului – dar nu profesorul lua viza, nu studentul sau lăcătuşul, ci tot hoardele care trimiteau alte hoarde la cerşit şi la alba-neagra. Apoi le-am smuls bancomatele din betoane şi ne-am aşezat curvele pe marile lor bulevarde şi ne-am pozat pe youtube.

Şi a venit într-un târziu şi criza: şi le-am arătat alba-neagra la cel mai înalt nivel.

Acum se feresc de noi. Nu ne urăsc, dar le e frică. Politicienii lor le tot spun despre europenii de la marginea Europei, despre cum unitatea în diversitate se face, uneori ai noştri fac la fotbal mişto de ei – şi atât.

Uneori ne săturăm şi noi de noi şi răzbunăm prin cuvinte rămânerile-aici: şi sar hoardele iar, parcă bucuroase de România asta râncedă şi numai a lor,
fericiţi că Dumnezeu e un fel de intelectual de pe la noi:

prea înţelept ca să ne suduie,
prea descumpănit ca să ne mai trezească.

Voteaza articolul
4.7 / 5 (41 voturi)
Articole din aceeasi categorie
Parafrazarea numelui unui celebru film mi se pare sugestiv pentru emoţia trăită la întâlnirea cu generaţii de elevi şi dascăli de la prima şcoală.
15 Iun. 2018
07:45
1
Știu, serviciul de urgență e gratuit în România.
09 Mai. 2018
10:21
5
Să ne imaginăm următoarea scenă. Băieții de la Arsenal înfulecau fripturi cu cartofi prăjiți când Wenger poposea în Insulă venind din îndepărtata Japonie, prin 1996.
26 Apr. 2018
15:53
1
România este pe ultimul loc în ceea ce priveşte siguranţa drumurilor din Uniunea Europeană.
16 Apr. 2018
10:00
7
Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3. Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3.
02 Apr. 2018
11:14
7
"...suntem obligaţi să finalizăm autostrada până în 2016, pentru că am reuşit să o introducem pe alocarea financiară 2007 - 2013.
26 Mar. 2018
11:12
7

Recomandari

Post new comment

Comentarii

Ardeleni, nu va fie frica, Rromanika pica!

Inchipuitiva harta lumii !Ne aflam in poarta din dos al europei, si suntem ,inaintea erei glaciare si dupa,cea mai traversata zona . Acei oameni ,care ne fac de minune,au venit si au plecat. Noi,care ramanem,suntem si cream imaginea reala a pamantului natal.Nume nu-i dau,ca sa-sa se schimba.Ma intreb ca,de ce ne pasa ce spun europeni?Vorba multa ,saracia omului!

Sabine, europenii au temeri cu privire la romani de aceeasi natura ca si temerile cu privire la ORICE cetatean est-european care e vazut si va mai fi vazut ca imigrantul umil care are nevoie de un job, oricare ar fi el, numai sa razabata sa stranga un ban sa-si ia acasa o masina, sa-si faca o casa sau un apartament si sa se imbrace.
Peste tot in lume pe unde am umblat am vazut fenomenul asta, credeti ca maghiarii din Germania si Austria, sau polonezii din Suedia si Anglia nu sunt vazuti la fel de prost? Ba da, doar ca de ei nu scrieti pt ca nu va intereseaza sau nu va lasa inima, nici de imigrantii mexicani din SUA nu scrieti.
Terminati cu stereotipurile astea cum ca noi ca popor suntem ca niste bube de care incearca orice corp gazada sa scape, nici pe departe, se vede ca nu prea ati trait pe afara, incercati sa va iubiti tara atat cat puteti si fiti un exemplu pentru tineri, nu mai invrajbiti romanii impotriva ungurilor si ***EDITAT***ilor ca nu toti suntem tampiti!

bine zis dl, mam trezit dimineata si miam dat seama ca nu mai sunt de acord cu ce scrie dl gherman pentru ca el nu e corect si drept , prea tine cu ungurii si prea e neserios!

Tu ai inteles ceva din ce a scris Arpad? :)

Pe "dusu" lasa-l ca-i prost din fabrica. Bine si-o ales numele, fiind cam dus cu pluta. I-am mai citit un comentariu aberant cum ca tot raul din Romania vine din Transilvania.
Ar vrea el ca Transilvania sa fie Romania (cu adevarat, nu doar in acte)!

Da'i poporului o impresie falsă de libertate și manipulează'l. Apoi, fă'l o slugă a sistemului mondial financiar și bagă'l în datorii. Apoi fă'l să vândă tot ce are pe bani puțini să își achite datoriile tot celor care l'au creditat. Când nu mai are ce vinde, fă'l să lucreze pentru tine pe cât se poate de gratuit. Că'i prost, că'i dobitoc, că'i needucat, nu mai contează, nu mai are de ales. Închide'i toate porțile de ieșire din situațiaastași te'ai ales cu o țară și muncitori pe degeaba. Cei deștepți pleacă din timp, pentru că nu au cu cine și nici perspective că vor avea vreodată. Welcome to Romania!

Domnule Gherman, sper sa nu credeti ca smecherii si ipocritii de ieri, de azi si de maine il pot pacali pe Dumnezeu? Mantuirea nu se face printr-un popor, o biserica, un preot, un mrd de dolari sau vreun statut! Mantuirea este strict personala! Daca in Romania ar fi 20 de milioane de Abrahami, 20 de milioane ar fi mantuiti, ... iar tara n-ar fi Romania. Daca sunt doi, doi vor fi mantuiti. Nu 20 de milioane minus doi, ci ...2. Cam asta-i logica lui Dumnezeu.

Vad zilnic suficient de multi oameni mantuiti care mor de foame. Si la figurat, dar din pacate si la propriu. Mantuirea nu iti va da de mancare sau un pahar de apa curata, un medic cand esti bolnav sau un acoperis deasupra capului. Mantuirea, ca orice alta forma de manipulare religioasa, va tine cat de cat sub control un popor sarac, needucat, necivilizat, il alimenteaza cu sperante false si ii ofera un scop mai mult sau mai putin accesibil, cand altul nu mai are. Nu trebuie sa imi dai dreptate, oricum nu o vei face. Nu zice nimeni ca e un lucru rau sa te lasi partial manipulat de biserica, dar pana sa zici ca solutia problemelor tarii este sa lasi omul (poporul) in pedeapsa lui Dumnezeu... e drum lung, absurd si, as putea spune, inutil. Aaa, era sa uit: la noi si manipularea asta (religioasa) se face prost. Totusi culmea, de cele mai multe ori functioneaza, cu toate ca se face prost. Te fura popa cum poate, dar te prosteste frumos ca e bine sa te lasi furat de el, pentru ca... si fiind vorba intre noi, mai ca iti da impresia ca iti cumperi mantuirea. Ei, asta zice ceva despre acest popor. Si nu numai.

Sa clarificam si pentru ceilalti: ai facut o dublura a numelui Peter. Nu este un gest frumos.
Cine te crezi tu cand afirmi ca mantuirea alimenteaza o speranta falsa? Ai fost cumva la "marginile" universului (apropo: universul are margini sau este nelimitat...) si ai vazut? Ori ai aflat prin niste mecanisme supersecrete ca omul nu are suflet? Daca "da", asta inseamna ca ai inventat roata impreuna cu cei ce se cred un pic mai destepti decat Creatorul. Pentru ca stiinta nu stie acest lucru.
O alta greseala este ca acuzi crestinismul pe baza unor acuzatii pe care o aduci institutiei bisericesti. Precum fariseii (elita, "popii" vremii) nu aveau credinta, la fel si astazi, ba chiar si mai rau. Observatia ta e corecta, dar concluzia e gresita. Ei manipuleaza, intr-adevar.
O alta greseala este legat de faptul ca crestinismul nu te invata sa stai culcat si sa astepti tava cu friptura de la Dumnezeu. Este o greseala banala, dealtfel "trendy". Un om corect daca nu stie ceva, intreaba, si nu se preface ca ar fi profesor! Invatatura crestina spune: cel ce nu munceste sa nici nu manance.
Mai sunt multe de clarificat, dar un "profesor" intelege mai greu.
In rest, de acord cu tine.

Sa clarificam, intr'adevar. Nu am facut nici o dublura a numelui, chiar ma cheama la fel ca si pe tine, Peter.
Deci draga Peter, nu ma cred nimic. Cred in schimb ca totul e relativ pe lumea asta. Totul depinde de perspectiva din care te uiti la ... orice. Sa'ti explic (sa nu ma intelegi gresit): daca pentru mine ceva este atat de frumos incat nu ma pot dezlipi de acel ceva, nu inseamna ca pentru tine va fi la fel, poate chiar invers, pentru tine ar fi oribil. Dar de ce parerea mea sau a ta trebuie sa fie la fel pentru toata lumea? Exact asa e si cand vine vorba de religie si toate cele care vin odata cu ea. Eu ma uit la lucruri dintr'o anumita perpectiva si vad lucrurile intr'un anumit fel. Perspectivele sunt cele mai influentabile. Eu vad religia, astazi, la noi in tara, exact asa cum am zis si in comentariul anterior, mai exact o influenta asupra perpectivelor omului. Am motivele mele, intemeiate sau nu, dar sunt ale mele, pe baza carora afirm ce afirm. Daca perspectivele tale au fost sau nu schimbate de religie si in ce fel, numai tu stii. Dar de ce perspectiva mea nu e buna, si a ta este? Pentru ca iti spun lucrul asta niste oameni (multi oameni, deci trebuie sa fie adevarat) frumosi imbracati care au studiat acelasi lucru, pentru ca ai citit o carte sau mai multe scrise de oamenii astia, pentru ca locul de intalnire este o cladire frumos decorata, tot timpul aranjata, curata, impunatoare, care te fascineaza de fiecare data? Cu ce sunt oamenii astia superiori tie sau mie? Pentru ca au reusit sa iti schimbe perspectiva care ai avut'o inainte (sau ti'au intarit'o si deci impartiti aceleasi ganduri)? Pentru ca sunt angajatii bisericii (pentru ca asta sunt)? Si ce? De ce ceea ce spun acesti oameni e corect si ceea ce spun eu nu e corect? Ei au studiat teologia, privesc lucrurile din perspectiva teologiei, eu am studiat (si inca studiez si toata viata o voi face) o anumita ramura a stiintei, privesc lucrurile din aceasta perspectiva. De ce nu e corecta aceasta perspectiva? Pentru ca eu nu am fost invatat sa influentez, sa manipulez, sa schimb perspectivele oamenilor, si cand incerc sa o fac cum o fac ei, o fac prost si sunt doar eu singur, si deci nu e credibila? Asta e? Pentru ca nu imi aleg la fel de frumos cuvintele, pentru ca ele nu sunt suficient de convingatoare? Binele e relativ, orice punct de vedere e relativ. Diferenta o face decizia de a accepta (sau nu) sa iti schimbe cineva sau ceva perpectiva din care te uiti asupra lucrurilor. Deci, de ce perspectiva mea nu e buna si a ta e?

Apropo, eu m'am legat (in ceea ce te priveste direct pe tine) doar de faptul ca solutia ta pentru problemele Romaniei este mantuirea.

in proportie de 90% sunt de acord cu comentariul facut.Nu va judec,din contra ma regasesc in el,DAR tot am citit ca, religia (in general) are o influenta asupra perspectivelor omului.Aici privim lucruriile dintr-o alta dimensiune(sa nu ma intelegeti gresit)si va spun de ce,... eu aproape toate vacantele din copilarie le-am petrecut la bunica la sat, unde toata vara am mers la orele de religie (katolika) chiar si dupa majorat,iar acuma dupa multi ani, pot sa afirm, ca mie personal religia nu mi-a schimbat CONVINGERIILE.Asa cum ati spus ,,Diferenta o face decizia de a accepta (sau nu) sa iti schimbe cineva sau ceva perspectiva din care te uiti asupra lucrurilor." Recunosc ca de multe ori m-au privit ca o ciudata,dar nu m-au invatat sa manipulez,sa influentez sau sa schimb parerea cuiva. Este trist si cred totodata, ca multi oameni in tara asta au convingeri care nici macar nu sunt ale lor,nu-si permit un punct de vedere. Iar daca europenii nu ne iubesc, noi nu-i putem influenta si nici manipula, oricat am incerca,pt.ca un om,o tara cu un nivel de cultura ,o disciplina ,o etica morala si profesionala nu inghite povestile noastre...... dar niciodata nu e prea tarziu! Pace si multa intelepciune doresc acestui popor!

In vasta lui majoritate (exceptand insulele de excelenta) poporul roman este unul innapoiat, needucat, si gregar. Dovada stau statisticile la consumul de sapun si pasta de dinti. Noi consumam cel mai putin din aceste produse pe cap de locuitor pe an dintre toti europenii.

De unde ar putea veni salvarea? De la sistemul de educatie si de la Biserica. Aceastea doua s-ar putea asigura prin eforturile lor proprii ca viitoarele generatii vor fi la un nivel de educatie si civilizatie apropiat de cel al europenilor. Din nefericire politicienii si clericii au dovedit ca n-au nici un interes in acest sens. Nu vor cu nici un chip sa modernizeze si sa emancipeze poporul. Nu. Ei vor cat mai multi prosti pt ca prostii sunt usor manipulabili. Spectacolul cu romanii care se calca in picioare la moaste sau care isi vand votul pe 100 de RON dovedeste cu varf si indesat asta. Ati mai vazut in alte tari, chiar si in cele ortodoxe asa ceva? Nu prea cred.

Deci pe langa faptul ca avem un popor vasal avem si un popor indobitocit si nimeni nu face nimic pt a schimba aceasta stare de lucururi. Cat despre exceptii si insulele de excelenta, acestea exista dar sunt mult prea mici si deci irelevante.

In vasta lui majoritate (exceptand insulele de excelenta) poporul maghiar este unul innapoiat, needucat, si gregar. Dovada stau statisticile la consumul de sapun si pasta de dinti. Noi consumam cel mai putin din aceste produse pe cap de locuitor pe an dintre toti europenii.
De unde ar putea veni salvarea? De la sistemul de educatie si de la Biserica. Aceastea doua s-ar putea asigura prin eforturile lor proprii ca viitoarele generatii vor fi la un nivel de educatie si civilizatie apropiat de cel al europenilor. Din nefericire politicienii si clericii au dovedit ca n-au nici un interes in acest sens. Nu vor cu nici un chip sa modernizeze si sa emancipeze poporul. Nu. Ei vor cat mai multi prosti pt ca prostii sunt usor manipulabili. Spectacolul cu maghiarii care se calca in picioare la moaste sau care isi vand votul pe 100 de Forinti dovedeste cu varf si indesat asta. Ati mai vazut in alte tari, chiar si in cele catolice asa ceva? Nu prea cred.
Deci pe langa faptul ca avem un popor vasal avem si un popor indobitocit si nimeni nu face nimic pt a schimba aceasta stare de lucururi. Cat despre exceptii si insulele de excelenta, acestea exista dar sunt mult prea mici si deci irelevante.

Tu chiar esti "dusu"...cu "poporul maghiar este unul innapoiat (se scrie de fapt cu un singur n), needucat si gregar"..(Oare ce inseamna gregar....ca io nu intelegem...)
Lasa tu forintii acolo unde is, ca stau bine si asigura o viata o tzara mai buna decat "leii" romanesti (de fapt niste matze paduchioase!!)...
Dar io crede ke e mai bine sa ne okupem de rumunia si sa lesem pa altii se veze de problemele la ei...Desi vad ca la noi totul e mai OK decat in toata lumea!, ase ke trebe pentru ca se dem sfaturi okose si la altii!!!...Asa-i tovarasi???

Efectele lui Ponta si doctoratului lui. Eh, totusi nu putem spune ca ai plagiat, ai schimbat un cuvant. O comisie competenta si frumoasa ar demonstra treaba asta, aici, la noi (da, si la tine), in Romania.

Iar cand Europenii, ne-au spus : fie, sunteti si voi de-ai nostri, va dam ocazia sa renuntati la ce mai aveti prin soluri, va dam posibilitatea sa va lasati banii la supermarket-urile noastre, - pana aici, bune toate, dar cand au spus: va oferim bani sa va faceti infrastructura, sa nu ne stricam limuzinele cand va onoram curvele, la ele acasa, noi, n-am luat banii, nu din bun simt, ci din cauza ca nu-i puteam fura, nu-i puteam transforma la fel de usor din bani publici, in vile si jipane absolut personale !

Draghe Domnule Miste Zi!
Apucati-va si munciti-va pamanturile.....ca altfel taranii si-l vor vinde, ca decat sa fie in paragina mai bine iau un ban pe el...
Si lasa exemplele de ***EDITAT*** ieftina....
'Stood???

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide