Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Vineri, 10 Iul. 2015, 12:30
11
9526

Autobuze electrice la Cluj. Câte staţii de încărcare vor exista în oraş şi unde vor fi amplasate

Consiliul Local a aprobat, în şedinţa de joi, documentaţiile şi indicatorii tehnico-economici ai proiectului care prevede înlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice. Pentru acestea din urmă s-a hotărât, în acelaşi timp, amenajarea a 14 staţii de încărcare în oraş.

e
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Până ca noile autobuze electrice să circule prin Cluj-Napoca, la Primărie s-au aprobat amplasamentele viitoarelor staţii de încărcare ale acestor mijloace special de transport în comun.

Astfel, în oraş vor exista trei staţii de încărcare lentă, două la capetele liniei 30 şi una în depoul de reparaţii, situat la capătul liniei 3, dar şi 11 staţii de încărcare rapidă (10 la cele două capete ale liniei 30 şi o staţie la depoul de reparaţii).

„Autobuzele sunt echipate cu sisteme de încărcare rapidă pe timpul zilei, până în 10 minute, şi încărcare lentă pe timpul nopţii la capetele liniilor. Staţia de încărcare rapidă pe timpul zilei este similară cu o linie de troleibuz pe care autobuzul staţionează, iar cu ajutorul unui sistem tip pantograf sau similar care se ridică se face posibilă încărcarea rapidă. Staţia de încărcare lentă pe timpul nopţii este compusă dintr-un echipament care asigură cuplarea autobuzului la reţeaua de joasă tensiune”, se arată în proiectul de hotărâre care a fost votat de către consilierii locali.

Noile autobuze au o autonomie de funcţionare între 50 şi 70 de kilometri şi vor aduce economii de aproape 70.000 de lei pe an, bani care ar putea fi folosiţi pentru achiziţionarea unor alte asemenea mijloace de transport în comun. Bugetul total al proiectului este de 33 de milioane de lei, Primăria contribuind doar cu 5 milioane din această sumă, restul banilor venind din partea Guvernului Elveţiei în urma unui program de cooperare elveţiano-român oficializat în 2010.

Perioada de implementare a acestui proiect este de 18 luni de la data semnării contractului de finanţare, astfel că, în cel mai optimist scenariu, autobuzele electrice vor circula prin Cluj-Napoca abia la sfârşitul anului 2016.

Articole din aceeasi categorie
Marți, 23 aprilie, cei care se prezintă cu o carte la intrarea în Grădina Botanică „Alexandru Borza” din Cluj-Napoca pot vizita obiectivul fără să mai plătească bilet.
06 Apr. 2019
10:05
0
Primarul Emil Boc a anunțat recent că bugetul din acest an al municipiului Cluj-Napoca va avea o pierdere de 20 de milioane de euro, lucru care va afecta proiectele de investiţii.
04 Apr. 2019
10:46
0
Miercuri, 3 martie, începând cu ora 10.00, va avea loc un nou exercițiu “Miercurea Alarmelor”, după cum au anunțat cei de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Cluj,
03 Apr. 2019
10:09
0
De Ziua Jandarmeriei Române, în zona casinoului din Parcul Central din Cluj-Napoca va avea loc miercuri, 3 aprilie, cu prilejul sărbătoririi Zilei Jandarmeriei mai multe manifestări dedicate acestui
02 Apr. 2019
12:24
2
Compania de Apă Someș SA a anunțat întreruperea furnizării apei potabile în mai multe zone ale municipiilor Cluj-Napoca și Dej.
02 Apr. 2019
10:04
0
Oficialii Primăriei Municipiului Cluj-Napoca au anunțat că miercuri, 3 aprilie, podul Porțelanului se va închide circulației, în vederea continuării lucrărilor demarate și pentru siguranța traficului
02 Apr. 2019
08:30
0

Post new comment

Comentarii

Asa e baeti.Acuma facem businessu cu autobuzele.Ne iese si noua ceva.Pe langa asta pare ECO si da bine la lume. Stiti voi : "Aeru si fraeru..." Cu gunoaiele mai vedem.Le ducem la Oradea sau undeva. Stiam din 2004 ca se inchide rampa dar noh...vedem noi.
Aici facem bani nu acte de caritate.Banu tre sa circule.

Contribuim cu "doar 5.000.000" si economisim 70.000 pe an - ne explica oamenii lui Boc. Grozava investitie! Investitia asta mult laudata va fi recuperata in aproximativ 75 de ani :))) Daca era super afacere ar fi facut-o din banii lor, asa o fac din banii nostri gunoaiele

Nu am inteles de ce s-au mai cumparat tramvaiele mov si s-au inlocuit liniile vechi ,mai bine se scotea tramvaiul din Cluj ,iar cu banii cheltiuti pentru schimbarea liniilor si achizitionarea noilor tramvaie se puteau foarte bineinlocui vechile autobuze faraaer conditionat cu unele noi ,iar traficul si asa foarte lent in unele zone din oras ,mai ales : Muncii Oasului pina la gara in orele de virf se circula cu viteza melcului pe linga tramvaie mai circula si tiruri ,dar edilii nostrii cheltuie o multime de bani .Ba edililor de ce nu intrebati cetatenii despre unele prioecte ca si asta cu tramvaiul modernizat ?Dar stimati edili ca sa va dati seama cit sinteti de ........... aveti nevoie si de putina minte

S-au cumparat tramvaie si s-a schimbat linia pentru ca ne-a bagat UE niste bani in traista si oamenii lui Boc au speculat momentul si s-au ales cu niste comisioane frumusele de pe urma lor. Asa si acum cu autobuzele astea electrice, se va face o licitatie, va iesi castigator cine trebuie so baietii destepti din jurul lui Boc vor ciupi niste comisioane bune. Asa se face banul, stiu ei politicienii nostri cum sa fure din orice

Se pregătesc pentru o nouă țeapă, ca și cu tramvaiele mov. Și atunci era campanie electorală, iar tovarășul Boc a mințit cu tupeu că vor lua 12 tramvaie. Între timp au luat numai 4 care îs mai mult stricate, după o licitație trucată, iar DNA a deschis atunci o anchetă, după ce s-a dovedit că s-au cumpărat niște tramvaie care nici măcar nu au respectat caietul de sarcini. Așa zic și acum, că vor lua 10 autobuze electrice că nu-i costă nimic să promită, mai ales că bate la ușă campania electorală. Și chiar dacă s-ar cumpăra 10 autobuze electrice, tot țeapă ar fi. Așa cum bine a observat cineva, primăria și CTP se laudă că investesc 5 milioane de lei și fac anual economie de 70.000 de lei. Rezultă la un simplu calcul matematic că numai ca să recupereze investiția vor trece 8 ani. În cei 8 ani autobuzele vor fi deja niște rable uzate și bineînțeles că vor ajunge să consume mai mult, dar pentru ei nu-i nicio problemă. Cine trebuie își ia comisioanele după o afacere cu fonduri europene și cu bani publici, iar cetățeanul contribuabil va fi din nou pe post de Păcală. Așa fac afacerile primăria și CTP

Tot faceti comentarii nefondate
Ca de ce nu se face
Cand se face ba e an eletoral ba sunt interese la mijloc
Gura lumii nu o astupa nici pwla

Mi-ar fi rusine sa lucrez ca postac....

la cat is de porniti cu campania electorala astia is in stare sa schimb toate autobuzele, vai de pl.a noastra, e ca si cu somesu navigabil.

Nu credeti orice! A inceput campania electorala.

Nu mai bine ne baga niste aer conditionat de banii aia? Si dup-aia restul. Multumesc

Contribuim cu "doar 5.000.000" si economisim 70.000 pe an. A, era sa uit, parca urmeaza un an electoral, nu?

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide