Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Sâmbătă, 17 Noi. 2012, 09:00
0
4354

Capcane de sezon pentru şoferi

Toamna târzie, pericolele ce pândesc şoferii stau la tot pasul, penalizând grav neştiinţa, ignoranţa ori proastele obiceiuri la volan.

capcane de sezon pentru soferi
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Chiar e nevoie de cauciucuri de iarnă dacă nu este zăpadă?

Iarna pentru anvelope nu vine la 1 noiembrie, ci de la sub +7 grade Celsius. Cauciucul din compoziţia pneurilor de vară se întăreşte la temperaturi sub +7 grade C, devenind rigide şi pierzându-şi astfel semnificativ din aderenţa în pata de contact dintre anvelopă şi carosabil. Se impune deci înlocuirea acestui tip de pneu cu unul performant la temperatură scăzută. De la 1 noiembrie până pe 1 martie, dacă pe şosea este zăpadă, gheaţă sau polei, şoferii care rulează pe drumurile publice din România sunt obligaţi să folosească anvelope cu marcaj M+S (M.S sau M&S). Lipsa acestui marcaj pe flancul anvelopei la un control al Poliţiei, eventual însoţită de reprezentanţi ARR (Autoritatea Rutieră Română) atrage după sine o amendă contravenţională de până la 4.000 lei.

 

De ce doar două anvelope de iarnă sunt mai periculoase ca niciunul?

Chiar dacă autoturismul are o singură punte motoare este importantă echiparea tuturor roţilor cu anvelope de iarnă. În caz contrar, dacă veţi folosi pneuri de iarnă doar pentru o singură pereche de roţi (pe faţă ori pe spate în funcţie de puntea motoare), riscaţi să conferiţi automobilului un comportament în viraje puternic subvirator ori supravirator, ceea ce poate fi mai riscant decât păstrarea anvelopelor de vară.

Farurile de ceaţă, între necesitate şi abuz 

Dacă ceaţa este de valoare medie, dacă este burniţă sau ninsoare uşoară, vă puteţi deplasa cu faza scurtă şi farurile de ceaţă aprinse, dar cu o viteză mică, redusă la 25-30 km/h, deoarece aceste mijloace de iluminare permit o vizibilitate până la o distanţă de 50 de metri. Utlizarea proiectoarelor de ceaţă nu este recomandată la un prag de vizibilitate de peste 50 de metri, întrucât poate incomoda şi chiar pune în pericol siguranţa altor participanţi la trafic. Maşina ta nu va arăta nici mai specială, nici mai ameninţătoare dacă circuli mereu, în orice condiţii, cu faruri de ceaţă. Fii însă sigur de faptul că Poliţia va sancţiona asta.

Nu utilizaţi faza lungă pe ceaţa!

Utilizaţi luminile autovehiculului doar pentru scopul pentru care au fost create. Nu utilizaţi faza lunga atunci când este ceaţa , deoarece aceasta reduce vizibilitatea. Vaporii de apă din care este formată ceaţa “se aprind” în lumina puternică a fazei de întâlnire, formând un perete alb în faţa dumneavoastră

Carosabilul se poate dovedi extrem de înşelător toamna!

Indiferent cât de bun şi de curat este drumul, oricând starea acestuia se poate schimba după un viraj, un vârf de pantă, la trecerea peste un pod, la umbră, printr-o zonă cu curenţi de aer mai puternici sau împădurită, acolo unde pot fi zone cu polei sau cu aderenţă scăzută. Uneori câţiva astfel de metri sunt suficienţi pentru a genera o situaţie gravă. Mâzga, ploile mocăneşti, noroiul şi frunzele, toate acestea determină ca spaţiile de frânare să se dubleze comparativ cu un carosabil uscat. Poleiul superficial se poate instala
chiar şi la +1 grad C.

Drapajele sunt mai frecvente toamna târzie

Acest fenomen deosebit de periculos, datorat abordării curbelor cu viteză excesivă, poate fi prevenit în principal prin adaptarea vitezei de deplasare la condiţiile meteorutiere, dar şi prin înlocuirea anvelopelor cu uzuri pronunţate. Dacă aveţi de gând să rulaţi cu pneurile de iarnă din sezonul hibernal trecut, verificaţi ca martorii de uzură ai anvelopelor (adâncimea şanţurilor din banda de rulare) să fie mai mari de 1,6 mm. Altfel, nu le montaţi pe maşină, ci achiziţionaţi un set nou.

Să nu uităm de conducătorii de atelaje şi de biciclişti. Unii dintre ei nu au montate elemente reflectorizante şi mai mult, efectuează manevre periculoase, fiind adevărate pericole rutiere mai ales în condiţii de ceaţă.

Zonele rurale aduc pericole suplimentare pentru şoferi

Echipamentele agricole staţionate, tractoarele dar şi remorcile unelor camioane nesemnalizate pot fi un “dead-end” pentru călătoria cu maşina ta. Aşadar, mai ales pe ceaţă, riscul de accident la întâlnirea cu astfel de vehicule este maxim, ceea ce impune o atenţie sporită.
Pietonii indisciplinaţi care circulă pe suprafaţa carosabilă în lipsa trotuarelor, purtând la sate de cele mai multe ori îmbrăcăminte închisă la culoare sau chiar aflându-se sub influenţa băuturilor alcoolice, constituie, din păcate, surprize neplacute pentru automobilişti în acest sezon al cazanelor de pălincă. De asemenea, animalele nesupravegheate lăsate de izbelişte pe drumurile publice se pot întâlni frecvent .

Articole din aceeasi categorie
Ghicesti? Se pune pe masina, iar dupa ce s-a montat, nu se vede absolut nici o schimbare vizibila, desi s-a aplicat destul de greu.
14 Dec. 2018
08:30
6
Arhiepiscopia Ortodoxă a Vadului, Feleacului și Clujului, împreună cu membrii Asociației „Transilvania Leaders” oferă un ajutor în valoare de 80.000 de lei, pentru a sprijini refacerea Palatului Episc
14 Sep. 2018
10:05
0
Cea de-a opta ediție a Festivalului automobilistic Klausenburg Retro Racing se va desfășura în perioada 15-16 septembrie în centrul municipiului Dej.
29 Aug. 2018
14:34
0
Primăria municipiului Cluj-Napoca anunţă noi modificări în ceea ce privește circulația, în încercarea de a fluidiza traficul din oraș.
17 Mai. 2018
12:40
0
Autoritățile buzoiene sunt disperate. Ca urmare a închiderii pentru reparații a unui sens de mers pe podul de la Mărăcineni, cozile de mașini se întind pe sute de metri la ore de vârf.
13 Apr. 2018
11:28
0
Primăria Cluj-Napoca, împreună cu Poliția Rutieră, a decis interzicerea virajelor la stânga în toate intersecțiile străzilor Alexandru Vaida Voevod și Teodor Mihali cu străzile sau aleile adiacente.
30 Mar. 2018
16:48
3

Post new comment

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide